Dagdroom P: verschil tussen versies

 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 7: Regel 7:
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 
<h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<br>
 
<br>
 
 
<h4> '''Presenteren van je favoriete Voetnoot'''</h4>
 
<h4> '''Presenteren van je favoriete Voetnoot'''</h4>
<h5>Duur ± 45 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
+
<h5>Duur: ± 45 minuten (1 lesuur in de klas) – Hele groep</h5>
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken, welke associaties hebben ze?. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken en welke associaties ze erbij hebben. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
+
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
+
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
<br>
+
  </div>
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
+
</div>
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
+
 
    </div>
 
    </div>
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 
[[Categorie:Sjabloon]]

Huidige versie van 31 okt 2020 om 19:16


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar Drieluik makenDrieluik Dagdroom 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Waar de dood een dagdroom is

De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:

Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.


Presenteren van je favoriete Voetnoot

Duur: ± 45 minuten (1 lesuur in de klas) – Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten in kaart gebracht over hun favoriete Voetnoot. De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer aangeven waar ze bij de Voetnoot aan denken en welke associaties ze erbij hebben. Zo kan er een indruk komen over wat de gepresenteerde Voetnoot los maakt.

Voorbereiden
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.