Opmaat BV7: verschil tussen versies

 
(7 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
 
{{Kopweg}}
 
{{Kopweg}}
 
{{BV7}}
 
{{BV7}}
 
<div class="row">
 
<div class="small-2 columns">
 
{{Wit}}
 
    </div>
 
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-6 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-1 columns">
 
+
<h3>'''7 Groei'''</h3>
<h3>'''Opmaat - Les 7 - Groei'''</h3>
+
<h4>'''Opmaat'''</h4>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>   
+
<h5>Duur: ± 2 minuten/ Hele groep</h5>   
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
+
De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Energieke oefening of Spel'''</h4>  
 +
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep - Twee aan twee</h5>
 
<h5>'''''Spinal Flush'''''</h5>
 
<h5>'''''Spinal Flush'''''</h5>
Deze oefening kun je alleen met iemand samen doen. De docent maakt tweetallen van de deelnemers. Nummer één leunt met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit herhaalt nummer twee 3x. Aan het einde veegt hij met zijn handen langs dezelfde weg van boven naar beneden over de ruggengraat heen.
+
      <div class="mw-collapsible-content">
Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
+
De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. De deelnemers overleggen in hun team welke druk als plezierig wordt ervaren bij het masseren. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Stimuleert samenwerking, kalmeert irritaties en vermindert opgebouwde stress''
+
''Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress''
 
<br>
 
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
 
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 5 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>'''''De ballon'''''</h5>
 
<h5>'''''De ballon'''''</h5>
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon.
+
      <div class="mw-collapsible-content">
Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de begeleider begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze dynamiek wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen zodat de deelnemers weer op de grond liggen.  
+
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.
Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.  
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegings- mogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (zelfcontrole van het lichaam)''<br>
+
''Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)''
 +
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Huidige versie van 20 feb 2021 om 16:44

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV7.jpeg

7 Groei

Opmaat


Vooraf
Duur: ± 2 minuten/ Hele groep

De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.

Energieke oefening of Spel

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep - Twee aan twee
Spinal Flush

De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. De deelnemers overleggen in hun team welke druk als plezierig wordt ervaren bij het masseren. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.

Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
De ballon

De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.

Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)