Over: verschil tussen versies
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Waarom staan deze onderwerpen apart vernoemd?'''</h3> | <h3>'''Waarom staan deze onderwerpen apart vernoemd?'''</h3> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | Na 20 jaar ervaring met trainen en begeleiden van docenten, blijkt dat deze onderwerpen die allen een belangrijke rol in nemen in de methodologie Laat Je Zien, kunnen zorgen voor ongemak of onzekerheid bij het in de praktijk brengen van Laat Je Zien. Het is onnodig maar de natuurlijke zelf kritische houding van docenten kan leiden tot een keuze van wat men kent. Graag moedigen we iedereen aan om vanuit uitwisseling te werken. | |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
Regel 14: | Regel 14: | ||
In het kort draaien deze aspecten, ieder op zich kennisgebieden, voor Laat Je Zien om:<br> | In het kort draaien deze aspecten, ieder op zich kennisgebieden, voor Laat Je Zien om:<br> | ||
* Organisatie - '''structuur en veiligheid''';<br> | * Organisatie - '''structuur en veiligheid''';<br> | ||
− | * Fysieke activiteiten - '''creatieve chaos en | + | * Fysieke activiteiten - '''creatieve chaos, spelen, zelfkennis en -beheersing''';<br> |
* Vragen stellen - '''nieuwsgierigheid en kennis ontwikkeling''';<br> | * Vragen stellen - '''nieuwsgierigheid en kennis ontwikkeling''';<br> | ||
* Vertellen - '''van binnen naar buiten, en andersom: verbinden en uitwisselen''';<br> | * Vertellen - '''van binnen naar buiten, en andersom: verbinden en uitwisselen''';<br> |
Huidige versie van 25 aug 2020 om 18:48
Waarom staan deze onderwerpen apart vernoemd?
Na 20 jaar ervaring met trainen en begeleiden van docenten, blijkt dat deze onderwerpen die allen een belangrijke rol in nemen in de methodologie Laat Je Zien, kunnen zorgen voor ongemak of onzekerheid bij het in de praktijk brengen van Laat Je Zien. Het is onnodig maar de natuurlijke zelf kritische houding van docenten kan leiden tot een keuze van wat men kent. Graag moedigen we iedereen aan om vanuit uitwisseling te werken.
De zogenaamde veilige weg terwijl iedereen van nature alle kwaliteiten in huis heeft en ruimte om te spelen en uit te wisselen leidt tot onverwachte positieve resultaten. Los laten met beheersing laat de flow ontstaan van creativiteit en ontspanning waar vanuit ontwikkeling bij iedere deelnemer weer zijn rechtmatige plek krijgt, de eerste natuur.
In het kort draaien deze aspecten, ieder op zich kennisgebieden, voor Laat Je Zien om:
- Organisatie - structuur en veiligheid;
- Fysieke activiteiten - creatieve chaos, spelen, zelfkennis en -beheersing;
- Vragen stellen - nieuwsgierigheid en kennis ontwikkeling;
- Vertellen - van binnen naar buiten, en andersom: verbinden en uitwisselen;
- Redigeren - een puntje op de i: concentratie, nauwkeurigheid, doorzettingsvermogen en helderheid.