Intieme Vrienden VO: verschil tussen versies

Regel 9: Regel 9:
 
{{Kennis}}
 
{{Kennis}}
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h5>'''Extra'''</h5>
 
<h5>'''Extra'''</h5>
<h5>Duur ±10 tot 20 minuten / Teams van 2 a 3 deelnemers</h5>
+
<h5>Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers</h5
Op wat voor een manier spelen dieren een rol in de roman?<br>
+
        <div class="mw-collapsible-content">
In de teams overleggen de deelnemers en komen tot een standpunt. De standpunten worden vervolgens uitgewisseld met de andere teams onder leiding van de docent.
+
Het draait om de vraag: Op wat voor een manier spelen dieren een rol in de roman? In de teams overleggen de deelnemers en komen tot een standpunt. De standpunten worden vervolgens uitgewisseld met de andere teams onder leiding van de docent.
<br>
+
</div>
<br>
+
</div>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h5>'''Huiswerk'''</h5>
 
<h5>'''Huiswerk'''</h5>
Naar aanleiding van de gekozen focus biedt de docent de deelnemers extra informatie (of laat dit opzoeken, werkvorm die wordt gekozen is afhankelijk van het niveau van de deelnemers). Afhankelijk van de verdiepingsfocus kan de docent een gerichte thuisopdracht geven afhankelijk van het niveau. Soms is het goed te starten bij de focus alleen. In dat geval vraagt de docent de deelnemers een fabel te zoeken die ze aanspreekt.  
+
<h5>Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers</h5> 
<br>
+
        <div class="mw-collapsible-content">
<br>
+
Naar aanleiding van de gekozen focus geeft de docent de deelnemers extra informatie of laat hen dit opzoeken De werkvorm die wordt gekozen hangt af van het niveau van de deelnemers. Afhankelijk van de verdiepingsfocus en het niveau kan de docent een gerichte thuisopdracht geven. Soms is het goed om alleen te starten met de focus. In dat geval vraagt de docent de deelnemers dan om een fabel op te zoeken die ze aanspreekt. Zelf brengt de docent een fabel mee over een dier dat een rol heeft in de roman ''de Asielzoeker''.
Zelf brengt de docent een fabel mee waarin een dier dat een rol heeft in de roman de Asielzoeker een rol speelt.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 +
</div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 
[[Categorie:Sjabloon]]

Versie van 31 okt 2020 02:54


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Intieme vrienden 1.1.jpeg

Vragen stellen en ordenen

Waar je personages als intieme vrienden zijn

De docent maakt eerst tweetallen. De docent kan bij het maken van de duo’s ervoor kiezen de niveaus te mengen. Houd er wel rekening mee dat de verschillen in gesprekniveaus overbrugbaar moeten zijn. In principe werken de deelnemers samen en is het overbruggen van lees- en begripsniveau – mits niet te uiteenlopend – een mooie oefening in sociale vaardigheden.

Kennis activeren door vragen te stellen

Duur: 10 à 15 minuten – Tweetallen en hele groep

Het ordenen van kennis

Duur: ± 15 tot 20 minuten minuten - Tweetallen en hele groep

Motivatie


Extra
Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers
Huiswerk
Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers