Intieme Vrienden VO: verschil tussen versies
Regel 9: | Regel 9: | ||
{{Kennis}} | {{Kennis}} | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
<h5>'''Extra'''</h5> | <h5>'''Extra'''</h5> | ||
− | <h5>Duur ±10 tot 20 minuten | + | <h5>Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers</h5> |
− | Op wat voor een manier spelen dieren een rol in de roman? | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | In de teams overleggen de deelnemers en komen tot een standpunt. De standpunten worden vervolgens uitgewisseld met de andere teams onder leiding van de docent. | + | Het draait om de vraag: Op wat voor een manier spelen dieren een rol in de roman? In de teams overleggen de deelnemers en komen tot een standpunt. De standpunten worden vervolgens uitgewisseld met de andere teams onder leiding van de docent. |
− | < | + | </div> |
− | < | + | </div> |
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h5>'''Huiswerk'''</h5> | <h5>'''Huiswerk'''</h5> | ||
− | Naar aanleiding van de gekozen focus | + | <h5>Duur: ±10 tot 20 minuten - Teams van twee of drie deelnemers</h5> |
− | + | <div class="mw-collapsible-content"> | |
− | + | Naar aanleiding van de gekozen focus geeft de docent de deelnemers extra informatie of laat hen dit opzoeken De werkvorm die wordt gekozen hangt af van het niveau van de deelnemers. Afhankelijk van de verdiepingsfocus en het niveau kan de docent een gerichte thuisopdracht geven. Soms is het goed om alleen te starten met de focus. In dat geval vraagt de docent de deelnemers dan om een fabel op te zoeken die ze aanspreekt. Zelf brengt de docent een fabel mee over een dier dat een rol heeft in de roman ''de Asielzoeker''. | |
− | Zelf brengt de docent een fabel mee | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 31 okt 2020 02:54

Vragen stellen en ordenen
Waar je personages als intieme vrienden zijn
De docent maakt eerst tweetallen. De docent kan bij het maken van de duo’s ervoor kiezen de niveaus te mengen. Houd er wel rekening mee dat de verschillen in gesprekniveaus overbrugbaar moeten zijn. In principe werken de deelnemers samen en is het overbruggen van lees- en begripsniveau – mits niet te uiteenlopend – een mooie oefening in sociale vaardigheden.
+
Motivatie