Tangaslip P: verschil tussen versies

Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
<h4>'''Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
<br>
 
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
 
<br>
 
<br>
 +
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp?<br>
 +
Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af.<br>
 +
De activiteiten bij het ''Onderzoeken en verdiepen'' voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''De tijdlijn van een karakter presenteren'''</h4>
 
<h4>'''De tijdlijn van een karakter presenteren'''</h4>
<h5>Duur ± 30 minuten / Tweetallen</h5>
+
<h5>Duur: ± 30 minuten Tweetallen</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit ''Onze Oom'' die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
 
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit ''Onze Oom'' die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
<br>
 
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord klaarzetten
+
* De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
* De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De foto’s van de tijdlijnen gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De lengte van de presentatie bepaalt de docent – afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
+
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
+
    </div>
        </div>
 
 
</div>
 
</div>
  

Versie van 27 okt 2020 12:12

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Les: Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet


De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp?
Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af.
De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

De tijdlijn van een karakter presenteren

Duur: ± 30 minuten – Tweetallen

Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit Onze Oom die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.

Voorbereiden
  • De tweetallen zijn al gevormd bij de vorige opdracht;
  • De foto’s van de tijdlijnen gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
  • De lengte van de presentatie bepaalt de docent – afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.