Presenteren G: verschil tussen versies
Regel 9: | Regel 9: | ||
<h5>Duur: Afhankelijk van gekozen omvang</h5> | <h5>Duur: Afhankelijk van gekozen omvang</h5> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | |
− | + | De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: | |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
+ | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h4> '''Presenteren van de toneelscènes'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: 30 à 40 minuten – presentatie in de klas één lesuur – Hele groep en teams</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht; | ||
+ | * De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd; | ||
+ | * De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie; | ||
+ | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 30 okt 2020 18:23
Tussentijds presenteren
Les: Waar gelukszoekers jou zoeken
Duur: Afhankelijk van gekozen omvang
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de toneelscènes
Duur: 30 à 40 minuten – presentatie in de klas één lesuur – Hele groep en teams
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren.
Voorbereiden
- De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
- De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.