Beeld K: verschil tussen versies

 
Regel 8: Regel 8:
 
<h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
 
<h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
 
<br>
 
<br>
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het ''Samenbrengen''.
+
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om ter afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Tekening maken met waterverf'''</h4>
 
<h4>'''Tekening maken met waterverf'''</h4>
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>  
+
<h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen
+
De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op.
ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* Aquarel waterverf
+
* Aquarelwaterverf;
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
+
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]];
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
<br>
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
 
<h5>Duur thuis aantal uren inplannen / teams</h5>
 
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
 
 
 
<br>
 
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4>
 
<h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5>
 
  <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 
''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.<br>
 
''Variatie 2:'' De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
 
* A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
 
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
 
* Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
 
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
 
<br>
 
<br>
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
 
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>

Huidige versie van 31 okt 2020 om 15:57


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Koffer 1.1.jpeg

Beeld Maken

Waar je volledige bezit in een kleine koffer past


Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om ter afwisseling te geven na het Samenbrengen.

Tekening maken met waterverf

Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers

De deelnemers maken met waterverf een aquarel die past bij hun eigen ervaring. Tijdens het schilderen staat er klassieke muziek op.

Voorbereiden
  • Aquarelwaterverf;
  • Antwoordblad;
  • Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.


Digitale vertalingsvorm

Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers

In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.