Zelf lessen maken: verschil tussen versies

Regel 9: Regel 9:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Als u naar aanleiding van de uitleg vragen hebt, neem dan ''contact'' met ons op via de mail: admin@grunbergacademie.com. Uw vragen zijn voor ons belangrijk en interessant. Zo leren we steeds meer.
+
Als u naar aanleiding van de uitleg vragen hebt, neem dan ''contact'' met ons op via de mail: '''admin@grunbergacademie.com'''. Uw vragen zijn voor ons belangrijk en interessant. Zo leren we steeds meer.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Regel 456: Regel 456:
  
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Maak en Deel een Bijeenkomst]]
 
[[Categorie:Pagina's met ongeldige zelfsluitende HTML-tags]]
 
[[Categorie:Pagina's met onjuiste bestandskoppelingen]]
 

Versie van 20 nov 2020 15:27

ToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingLiteratuur met leerlingenEQ ontwikkelen leerlingenTeambuilding docentenMakenDelennaarnaarnaarnaarDoennaarnaarGA Start Onderwijs 2k.jpeg

Lessen maken met Laat Je Zien


Leuk dat u nieuwsgierig bent naar het maken van lessen met de methodologie Laat Je Zien. Als u de onderstaande vragen van het begin tot het einde doorloopt dan kunt u een eigen les maken aan de hand van Laat Je Zien.

Als u naar aanleiding van de uitleg vragen hebt, neem dan contact met ons op via de mail: admin@grunbergacademie.com. Uw vragen zijn voor ons belangrijk en interessant. Zo leren we steeds meer.

De lesstructuur van Laat Je Zien

De lessen doorlopen een cyclus die consequent de volgende onderdelen omvat:

Structuur Drieluik.png



Opbouw van een les aan de hand van de lesstructuur: een overzicht

Welke vragen vormen de leidraad voor uw keuzes?


Hoe kunt u ieder onderdeel vormgeven?
Welke keuzes kunt u maken?

Via onderstaande vragen wordt hier uitgelegd hoe u een les met Laat Je Zien vormgeeft. De les begint altijd met fysieke oefeningen maar het bedenken van een les begint bijna altijd met een thema. Heel soms kan een eigen ervaring het begin zijn voor het creëren van een les. De uitleg beperkt zich zoveel mogelijk tot de rode draad in de lesstructuur. Bij iedere vraag staat een deel van een uitgewerkt doorlopend voorbeeld.

Hoe begint u? Door een thema te kiezen.
Welk onderwerp kiest u voor uw eigen ervaring?
Welk doel van het lescurriculum, theorie, is passend voor de deelnemers?
Welke fysieke activiteiten -oefening of spel- kiest u?
Hoe nodigt u de deelnemers uit ook te vertellen?
Wat voegt het maken van een beeld toe
Hoe kunt u de ervaringen met het thema verbinden?
Waar kunt u op letten bij het aanvullen van kennis?
Hoe koppelt u kennis aan een praktische toepassing?
Presenteren
Het belang van samen evalueren en reflecteren