Intieme vrienden V: verschil tussen versies

Regel 62: Regel 62:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h4>In Les 3 wordt gewerkt met</h4>
 
<h4>In Les 3 wordt gewerkt met</h4>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>1. Onderwerp</h5>
 
<h5>1. Onderwerp</h5>
 
Een keer dat een dier een vriend van je werd.<br>
 
Een keer dat een dier een vriend van je werd.<br>
Regel 72: Regel 74:
 
Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/zoek/?b=&q=asielzoeker De Asielzoeker] (2003), Nijgh & van Ditmar, Amsterdam<br>
 
Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/zoek/?b=&q=asielzoeker De Asielzoeker] (2003), Nijgh & van Ditmar, Amsterdam<br>
 
<br>
 
<br>
4. De '''uitwerking van de kennis en actie''' heeft betrekking op de theorie: '''Fabel'''<br>
+
<h5>4. Theorie</h5>
 +
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Fabel'''
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h3>[[9xG Lesplan Les 2 - |Lesplan]]</h3>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h4>[[9xG Lesplan Les 3 - |Lesplan]]</h4>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
* Positionering / ruimte indeling
 
* Positionering / ruimte indeling
 
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
 
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
Regel 88: Regel 95:
 
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
 
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
 
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
 
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
* Reflectie en evaluatie<br>
+
* Reflectie en evaluatie
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h3>Instructies</h3>
+
<h4>Instructies</h4>
 
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]].
 
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]].
 
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 3</categorytree><br>
 
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 3</categorytree><br>

Versie van 12 sep 2019 23:10


Start Lees Les 3Icoon Lees Les 3.png
Over deze afbeelding

Waar je personages als intieme vrienden zijn






Uitleg Fysieke OefeningenInstructies oefeningen Les 2Uitleg inzetten van Eigen ErvaringUitleg schrijven tekstInstructies schrijven Les 2Uitleg beeld makenInstructies beeld Les 2Toelichting Kenniskant DrieluikWerkvormen bij vragenInstructies Les 2 vragenWerkvormen kennis verdiepenInstructies Les 2 verdiepenInstructie Fysieke TussendoorToelichting Actiekant DrieluikSamenbrengen Oud & NieuwInstructies bij Les 2Verdiepen richting praktijkInstructies bij Les 2Instructie Les 2Uitleg Beslissing - UitvoeringToelichting Persoonlijke OntwikkelingUitleg Reflectie & EvaluatieInstructies bij Les 2Nieuwe ErvaringWerkstructuur?Lees.png






















Gebruik van het drieluik-werkstructuur beeld

De vraagtekens aanklikken laat de instructies zien voor de deelnemers.
De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in de drieluik-werkstructuur.

In Les 3 wordt gewerkt met

1. Onderwerp

Een keer dat een dier een vriend van je werd.
Eenvoudiger?
Een keer dat je samen met een dier iets hebt meegemaakt.

2. Start column

Waar je personages als intieme vrienden zijn, pagina 99 (Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam)

3. Roman

Arnon Grunberg, De Asielzoeker (2003), Nijgh & van Ditmar, Amsterdam

4. Theorie

De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Fabel


Lesplan

  • Positionering / ruimte indeling
  • Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
  • Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
  • Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
  • Lijstje maken en kiezen
  • Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
  • Tekst schrijven en delen
  • Stap 2: lezen en vragen stellen
  • Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
  • Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
  • Beeld maken
  • Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
  • Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
  • Reflectie en evaluatie


Instructies

Bereid een Antwoordblad voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de drieluik-werkstructuur. <categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 3</categorytree>
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg uit de module Lees

naar Lees Les 1naar Lees Les 2naar Lees Les 3naar Lees Les 4naar Lees Les 5naar Lees Les 6naar Lees Les 7naar Lees Les 8naar Lees Les 9Icoon Lees Les 1-9.png