AANBOD - Trainingen: verschil tussen versies
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | + | {{Kopweg}} | |
− | + | {{Grunberg Academie plaat}} | |
− | + | ||
− | + | De Grunberg Academie wil reflectie over de eigen wereld en het leven stimuleren. Reflectie is immers een vereiste voor het leveren van een opbouwende bijdrage aan de eigen omgeving. Waar niet helder is geschreven, is niet helder gedacht en waar niet helder is gedacht, hebben zelfkennis en kennis van de wereld geen kans gekregen. | |
+ | |||
+ | ‘Iedereen kan koken,’ zegt de rat die van koken houdt in de film Ratatouille. | ||
+ | Niet iedereen kan schrijver worden, maar iedereen kan schrijven. Iedereen kan leren de verhalen die wij onszelf vertellen en die wij dagelijks horen te doorzien, vorm te geven en uiteindelijk in te zetten om kennis te vergroten, het geluk na te jagen en het plezier te ervaren van de diverse ‘taalspelen’, want uiteindelijk is elke talige communicatie ook een taalspel. | ||
+ | |||
+ | Tijdens de workshop maak je kennis met de didactiek Laat je Zien en de lessenserie “Beter Verwoorden – Laat Je Zien”. | ||
+ | Je ervaart hoe deze didactiek kan worden ingezet om kinderen en jongeren op basis- en middelbare scholen aan te moedigen hun vaardigheden op het gebied van communicatie te ontwikkelen. De lessenserie biedt een startpunt om direct mee aan de slag te gaan. Nadat je door het gebruik van de lessenserie vertrouwd bent geraakt met de werkvorm kun je deze toepassen in verschillende vakgebieden en zo deze vakgebieden ook met elkaar verbinden. | ||
+ | |||
+ | De leraar zal zijn leerlingen steeds flexibel faciliteren t.a.v. nieuwe interesses, kennis, vaardigheden en ontwikkeling. De leraar kent de ondergrens van ontwikkeling op een bepaald moment en bewaakt deze, zorgt ervoor dat alle leerlingen minimaal een bepaald kennisniveau bereiken. Dat kan op veel manieren en de kunst is om de aanwezige talenten de kans te geven en zo uiteindelijk tot de ontwikkeling van vaardigheden te komen die passen bij of verder gaan dan het vastgestelde niveau. | ||
+ | |||
+ | Laat Je Zien is ontwikkeld door jarenlange samenwerking van Marianne Koeman (sociaal- en gezondheidszorgpsycholoog) met leraren, pedagogen en therapeuten van verschillende disciplines. Deze samenwerking heeft geleid tot de lessenserie “Beter Verwoorden – Laat je Zien” die is samengesteld in samenwerking met Tinka van Hulzen (journaliste en studieadviseur) en Judith de Klerk (dramadocent en sociale vaardigheidstrainer). | ||
+ | |||
+ | Meer informatie kunt u vinden op de site grunbergacademie.com. Voor vragen, suggesties en ideeën kunt U altijd via mail contact met ons opnemen. | ||
+ | |||
Trainingen op maat van de [http://www.grunbergacademie.com/aanmelden Grunberg Academie]<br> | Trainingen op maat van de [http://www.grunbergacademie.com/aanmelden Grunberg Academie]<br> | ||
Samen en alleen: leren, bouwen, denken en vormgeven<br> | Samen en alleen: leren, bouwen, denken en vormgeven<br> |
Versie van 23 dec 2019 13:50
De Grunberg Academie wil reflectie over de eigen wereld en het leven stimuleren. Reflectie is immers een vereiste voor het leveren van een opbouwende bijdrage aan de eigen omgeving. Waar niet helder is geschreven, is niet helder gedacht en waar niet helder is gedacht, hebben zelfkennis en kennis van de wereld geen kans gekregen.
‘Iedereen kan koken,’ zegt de rat die van koken houdt in de film Ratatouille. Niet iedereen kan schrijver worden, maar iedereen kan schrijven. Iedereen kan leren de verhalen die wij onszelf vertellen en die wij dagelijks horen te doorzien, vorm te geven en uiteindelijk in te zetten om kennis te vergroten, het geluk na te jagen en het plezier te ervaren van de diverse ‘taalspelen’, want uiteindelijk is elke talige communicatie ook een taalspel.
Tijdens de workshop maak je kennis met de didactiek Laat je Zien en de lessenserie “Beter Verwoorden – Laat Je Zien”. Je ervaart hoe deze didactiek kan worden ingezet om kinderen en jongeren op basis- en middelbare scholen aan te moedigen hun vaardigheden op het gebied van communicatie te ontwikkelen. De lessenserie biedt een startpunt om direct mee aan de slag te gaan. Nadat je door het gebruik van de lessenserie vertrouwd bent geraakt met de werkvorm kun je deze toepassen in verschillende vakgebieden en zo deze vakgebieden ook met elkaar verbinden.
De leraar zal zijn leerlingen steeds flexibel faciliteren t.a.v. nieuwe interesses, kennis, vaardigheden en ontwikkeling. De leraar kent de ondergrens van ontwikkeling op een bepaald moment en bewaakt deze, zorgt ervoor dat alle leerlingen minimaal een bepaald kennisniveau bereiken. Dat kan op veel manieren en de kunst is om de aanwezige talenten de kans te geven en zo uiteindelijk tot de ontwikkeling van vaardigheden te komen die passen bij of verder gaan dan het vastgestelde niveau.
Laat Je Zien is ontwikkeld door jarenlange samenwerking van Marianne Koeman (sociaal- en gezondheidszorgpsycholoog) met leraren, pedagogen en therapeuten van verschillende disciplines. Deze samenwerking heeft geleid tot de lessenserie “Beter Verwoorden – Laat je Zien” die is samengesteld in samenwerking met Tinka van Hulzen (journaliste en studieadviseur) en Judith de Klerk (dramadocent en sociale vaardigheidstrainer).
Meer informatie kunt u vinden op de site grunbergacademie.com. Voor vragen, suggesties en ideeën kunt U altijd via mail contact met ons opnemen.
Trainingen op maat van de Grunberg Academie
Samen en alleen: leren, bouwen, denken en vormgeven
Welke ondersteuning bieden wij?
Het is mogelijk om als zorgorganisatie een team training te organiseren.
Onze trainers komen graag bij uw organisatie op locatie trainen.
De trainingsdata kunnen in overleg worden vastgesteld.
De training bestaat uit vier of vijf trainingsbijeenkomsten van 4 uur. De deelnemers bereiden de bijeenkomsten voor. De eerste drie trainingsdata zijn opeenvolgend in een periode van drie tot zes weken. De vierde bijeenkomst is gericht op het bespreken van een door de deelnemers gemaakte bijeenkomst voor een team of groep waar ze mee werken. De vijfde bijeenkomst is de bijeenkomst van de deelnemers uitgevoerd en wordt geëvalueerd. Het is ook mogelijk dat onze trainers aanwezig zijn bij de eerste bijeenkomst op de werkvloer.
Bij voorkeur is er een minimum van vier deelnemers.
De richtprijs is 265 euro per deelnemer voor individuele deelnemers. Bij een teamtraining zijn de kosten in overleg.