Dagdroom V: verschil tussen versies
k (Marianne heeft de pagina Dagdroom hernoemd naar Dagdroom V zonder een doorverwijzing achter te laten) |
|||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | {{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | ||
− | {{ | + | {{Voorbereiden}} |
− | < | + | <h3>Voorbereiden van de les ''Waar de dood een '''dagdroom''' is''</h3> |
<br> | <br> | ||
− | + | De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met: | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>1. Start column</h5> | <h5>1. Start column</h5> | ||
[[Dagdroom Column AG|Waar de dood een dagdroom is]], pagina 123, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | [[Dagdroom Column AG|Waar de dood een dagdroom is]], pagina 123, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | ||
− | <h5>2. Onderwerp</h5> | + | <h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5> |
Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.<br> | Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.<br> | ||
''Eenvoudiger?''<br> | ''Eenvoudiger?''<br> | ||
Regel 26: | Regel 16: | ||
<h5>4. Theorie</h5> | <h5>4. Theorie</h5> | ||
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Column''' | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Column''' | ||
− | </div> | + | <br> |
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
+ | <h5>5. Antwoordblad</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | {{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}} | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
− | < | + | <h5>6. Lesplan</h5> |
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | + | * Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema | |
− | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | ||
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | * Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | ||
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | * Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | ||
Regel 39: | Regel 32: | ||
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | * Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | ||
* Tekst schrijven en delen | * Tekst schrijven en delen | ||
− | * Stap 2: | + | * Stap 2: Lezen en vragen stellen |
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | * Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | ||
− | * Stap 3: | + | * Fysiek Intermezzo |
+ | * Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis | ||
* Beeld maken | * Beeld maken | ||
− | * Stap 3 Verdiepen: | + | * Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren |
− | * | + | * Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven |
− | * Reflectie en | + | * Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus [[Dagdroom Lesplan Les 9 - Bewust|Lesplan]] |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Versie van 12 nov 2019 20:14
Voorbereiden van de les Waar de dood een dagdroom is
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar de dood een dagdroom is, pagina 123, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een keer dat je je bewust werd van de rol die je in iemands leven vervuld of dat je je bewust werd van de rol die een ander in jouw leven vervult.
Eenvoudiger?
Een ervaring dat je gezien werd of niet gezien bent. Een keer dat je ergens was en merkte dat iemand je echt zag of een keer dat je ergens was en je iemand anders echt zag.
3. Boek
Arnon Grunberg, Voetnoot 1 & Voetnoot 2 (2012 & 2014) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Column
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: Lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Fysiek Intermezzo
- Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
- Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
- Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus Lesplan