Samenbrengen T: verschil tussen versies

Regel 2: Regel 2:
 
{{Drieluik Tanga}}
 
{{Drieluik Tanga}}
  
<h3>Samenbrengen</h3>
+
{{kopweg}}
 +
{{Drieluik Bereid}}
 +
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-3 columns">
 +
{{Wit}}
 +
</div>
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Samenbrengen'''</h3>
 +
<h4>'''Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4>
 
<br>
 
<br>
 
De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Intieme Vrienden is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden.  
 
De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Intieme Vrienden is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden.  
Regel 10: Regel 21:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Eigen ervaring langs de lijn (Duur ± 20 minuten)</h4>
+
<h4>'''Eigen ervaring langs de lijn'''</h4>
<h5>Instructie deel 1</h5>
+
<h5>Duur ± 20 minuten</h5>
 +
<h5>'''Instructie deel 1'''</h5>
 
De deelnemers maken een tijdlijn van gebeurtenissen voor en na de ervaring die ze hebben beschreven. Wat maakten ze voor de
 
De deelnemers maken een tijdlijn van gebeurtenissen voor en na de ervaring die ze hebben beschreven. Wat maakten ze voor de
 
beschreven ervaring mee en wat daarna?
 
beschreven ervaring mee en wat daarna?
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Eigen ervaring langs de lijn (Duur ± 20 minuten)</h4>
+
<h4>'''Eigen ervaring langs de lijn'''</h4>
<h5>Instructie deel 2</h5>
+
<h5>Duur ± 20 minuten</h5>
 +
<h5>'''Instructie deel 2'''</h5>
 
De deelnemers lezen hun eigen verhaal en bekijken aan de hand van de elementen uit hun tijdlijn hoe ze een ervaring voor en een ervaring daarna
 
De deelnemers lezen hun eigen verhaal en bekijken aan de hand van de elementen uit hun tijdlijn hoe ze een ervaring voor en een ervaring daarna
 
kunnen knopen aan de eerste gekozen ervaring.
 
kunnen knopen aan de eerste gekozen ervaring.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Eigen ervaring langs de lijn (Duur ± 20 minuten)</h4>
+
<h4>'''Eigen ervaring langs de lijn'''</h4>
<h5>Instructie deel 3</h5>
+
<h5>Duur ± 20 minuten</h5>
 +
<h5>'''Instructie deel 3'''</h5>
 
Als je klaar bent met het opschrijven van de ervaringen ervoor en erna kun je kijken hoe je de drie nu nog op zichzelf staande ervaringen aan elkaar schrijft. Hoe wil je de volgorde hebben? Wat voor een tussenstukken zijn er nodig om alles tot een langer verhaal te
 
Als je klaar bent met het opschrijven van de ervaringen ervoor en erna kun je kijken hoe je de drie nu nog op zichzelf staande ervaringen aan elkaar schrijft. Hoe wil je de volgorde hebben? Wat voor een tussenstukken zijn er nodig om alles tot een langer verhaal te
 
smeden?
 
smeden?
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Huiswerk (Duur ± 1 week thuis)</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.
 +
<br>
 +
<h5>'''Huiswerk'''</h5>
 +
<h5>Duur ± 1 week thuis</h5>
 
* De deelnemers maken thuis een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.
 
* De deelnemers maken thuis een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.
 
<br>
 
<h5>Afsluiten</h5>
 
 
* Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
 
* Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
 
* De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 
* De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
  
 +
    </div>
 +
</div>
  
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 16 dec 2019 23:33

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Bereid 1.1.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Samenbrengen

Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet


De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Intieme Vrienden is de keuze gemaakt om naast de roman Onze Oom aandacht te besteden aan de tijdlijn. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden.

De tekst van de eigen ervaring dient als opmaat voor het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt. Een optie voor verdiepen is het laten zien van een documentaire of film passend bij het thema.

Eigen ervaring langs de lijn

Duur ± 20 minuten
Instructie deel 1

De deelnemers maken een tijdlijn van gebeurtenissen voor en na de ervaring die ze hebben beschreven. Wat maakten ze voor de beschreven ervaring mee en wat daarna?

Eigen ervaring langs de lijn

Duur ± 20 minuten
Instructie deel 2

De deelnemers lezen hun eigen verhaal en bekijken aan de hand van de elementen uit hun tijdlijn hoe ze een ervaring voor en een ervaring daarna kunnen knopen aan de eerste gekozen ervaring.

Eigen ervaring langs de lijn

Duur ± 20 minuten
Instructie deel 3

Als je klaar bent met het opschrijven van de ervaringen ervoor en erna kun je kijken hoe je de drie nu nog op zichzelf staande ervaringen aan elkaar schrijft. Hoe wil je de volgorde hebben? Wat voor een tussenstukken zijn er nodig om alles tot een langer verhaal te smeden?

Voorbereiden
  • Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.


Huiswerk
Duur ± 1 week thuis
  • De deelnemers maken thuis een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de verhalen uit en gaan daarmee aan de slag.


Afsluiten
  • Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
  • De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.