Pubers P: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Pubers}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot...') |
|||
Regel 7: | Regel 7: | ||
<br> | <br> | ||
<h4> Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)</h4> | <h4> Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)</h4> | ||
− | + | Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes. | |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
<h5>Voorbereiden</h5> | <h5>Voorbereiden</h5> | ||
− | * De | + | * De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier. |
− | * De docent bepaalt de | + | * De docent bepaalt de de beschikbare tijd. |
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 2 dec 2019 18:34
Tussentijds presenteren
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.
Voorbereiden
- De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
- De docent bepaalt de de beschikbare tijd.