Ex P: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Ex}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zij...') |
|||
Regel 6: | Regel 6: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4> | + | <h4> Presenteren van de gevonden informatie (Duur ± 20 minuten)</h4> |
− | + | De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief. | |
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | <h4> Lezen van de brief (Duur ± 20 minuten)</h4> | ||
+ | De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
<h5>Voorbereiden</h5> | <h5>Voorbereiden</h5> | ||
− | * De | + | * De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten |
− | * De | + | * De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht. |
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd. | * De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd. | ||
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. |
Versie van 3 dec 2019 14:50
Tussentijds presenteren
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de gevonden informatie (Duur ± 20 minuten)
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.
Lezen van de brief (Duur ± 20 minuten)
De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt.
Voorbereiden
- De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
- De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
Afsluiten
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.