Dagdroom Ver: verschil tussen versies
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Dagdroom}} | {{Drieluik Dagdroom}} | ||
− | <h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3> | + | |
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-3 columns"> | ||
+ | {{Wit}} | ||
+ | </div> | ||
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Onderzoeken en Verdiepen'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
In de les Ex is de keuze gemaakt om naast de bundels ''Voetnoot 1 & Voetnoot 2'' aandacht te besteden aan '''de column'''. | In de les Ex is de keuze gemaakt om naast de bundels ''Voetnoot 1 & Voetnoot 2'' aandacht te besteden aan '''de column'''. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Columns die je aanspreken (Duur ± 30 minuten)</h4> | + | <h4>'''Columns die je aanspreken'''</h4> |
+ | <h5>Duur ± 30 minuten / Groepjes van 3 of 4 deelnemers</h5> | ||
+ | <h4> (Duur ± 30 minuten)</h4> | ||
<h5>Instructies</h5> | <h5>Instructies</h5> | ||
− | + | De deelnemers in hun teams:<br> | |
● lezen de columns aan elkaar voor<br> | ● lezen de columns aan elkaar voor<br> | ||
● kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column het is maakt een lijstje van de thema’s.<br> | ● kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column het is maakt een lijstje van de thema’s.<br> | ||
Regel 14: | Regel 25: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Huiswerk</h5> | + | <h5>'''Huiswerk'''</h5> |
* De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en op dezelfde manier als dat ze in de les hebben gedaan de voetnoot te onderzoeken. | * De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en op dezelfde manier als dat ze in de les hebben gedaan de voetnoot te onderzoeken. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de informatie over de columns en de columns een plek hebben. | * De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de informatie over de columns en de columns een plek hebben. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Afsluiten</h5> | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 18 dec 2019 00:45
Onderzoeken en Verdiepen
Waar de dood een dagdroom is
In de les Ex is de keuze gemaakt om naast de bundels Voetnoot 1 & Voetnoot 2 aandacht te besteden aan de column.
Columns die je aanspreken
Duur ± 30 minuten / Groepjes van 3 of 4 deelnemers
(Duur ± 30 minuten)
Instructies
De deelnemers in hun teams:
● lezen de columns aan elkaar voor
● kijken per column welke thema’s er in aan bod komen. De deelnemer wiens meegebrachte column het is maakt een lijstje van de thema’s.
● nagaan op welke manier de columns zijn opgebouwd, vergelijken.
Huiswerk
- De docent vraagt de deelnemers een voetnoot uit te kiezen die hen aanspreekt en op dezelfde manier als dat ze in de les hebben gedaan de voetnoot te onderzoeken.
Voorbereiden
- De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de informatie over de columns en de columns een plek hebben.
Afsluiten
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.