Verdiepen BV6: verschil tussen versies

Regel 2: Regel 2:
 
{{BV6}}
 
{{BV6}}
  
<h3>Verdiepen bij les 6 Dieren</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-2 columns">
 +
{{Wit}}
 +
    </div>
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Verdiepen - Les 6 Dieren'''</h3>
 
<br>
 
<br>
<h4>Dichten, muziek en/of toneel (Duur ± 10 minuten / de hele groep)</h4>
+
<h4>'''Dichten, muziek en/of toneel'''</h4>
De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee. De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van 3 of 4. Ider groepje heeft een eigen vacht/ stof of veren ... Dit ligt onder een doek en ze zijn als groep en voelobject genummerd. Er blijft altijd van het groepje bij dit voelobject staan. De deelnemers lopen ieder groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld... Aan het einde heeft iedereen de onbekende voelobjecten gevoeld en opschreven waarvan het is? of wat het is? Dan gaan alle deelnemers in een krijg zitten en staan alle voelobjecten, nu zichtbaar midden in met de nummers erbij. De docent gaat per voelobject/ nummer iedereen langs en laat ze lezen wat ze hebben opgeschreven.
+
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 +
De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van 3 of 4. Ieder groepje heeft een eigen vacht/ stof of veren ... Dit ligt onder een doek en ze zijn als groep en voelobject genummerd. Er blijft altijd van het groepje bij dit voelobject staan. De deelnemers lopen ieder groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld... Aan het einde heeft iedereen de onbekende voelobjecten gevoeld en opschreven waarvan het is? of wat het is? Dan gaan alle deelnemers in een krijg zitten en staan alle voelobjecten, nu zichtbaar midden in met de nummers erbij. De docent gaat per voelobject/ nummer iedereen langs en laat ze lezen wat ze hebben opgeschreven.
 
<br>
 
<br>
<h5>Keuze van de docent</h5>
+
<h5>'''Keuze van de docent'''</h5>
 
Als de docent de deelnemers extra wil stimuleren kan zij/hij er voor kiezen een quiz te maken (er zijn voldoende apps beschikbaar) met geluidsfragmenten die de deelnemers kunnen afluisteren op hun mobiel en dan kunnen aangeven welk dier dat ze denken te hebben gehoord.
 
Als de docent de deelnemers extra wil stimuleren kan zij/hij er voor kiezen een quiz te maken (er zijn voldoende apps beschikbaar) met geluidsfragmenten die de deelnemers kunnen afluisteren op hun mobiel en dan kunnen aangeven welk dier dat ze denken te hebben gehoord.
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
 +
* Bordjes en stiften.
 +
* Doeken om de voelobjecten onder te leggen.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
''Samenwerken, associëren, ontspannen en plezier''
 
''Samenwerken, associëren, ontspannen en plezier''
 +
  </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 17 dec 2019 20:33

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV6.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Verdiepen - Les 6 Dieren


Dichten, muziek en/of toneel

Duur ± 10 minuten / de hele groep

De deelnemers worden opgedeeld in groepjes van 3 of 4. Ieder groepje heeft een eigen vacht/ stof of veren ... Dit ligt onder een doek en ze zijn als groep en voelobject genummerd. Er blijft altijd van het groepje bij dit voelobject staan. De deelnemers lopen ieder groepje af en houden op een lijstje bij wat ze denken dat ze hebben gevoeld... Aan het einde heeft iedereen de onbekende voelobjecten gevoeld en opschreven waarvan het is? of wat het is? Dan gaan alle deelnemers in een krijg zitten en staan alle voelobjecten, nu zichtbaar midden in met de nummers erbij. De docent gaat per voelobject/ nummer iedereen langs en laat ze lezen wat ze hebben opgeschreven.

Keuze van de docent

Als de docent de deelnemers extra wil stimuleren kan zij/hij er voor kiezen een quiz te maken (er zijn voldoende apps beschikbaar) met geluidsfragmenten die de deelnemers kunnen afluisteren op hun mobiel en dan kunnen aangeven welk dier dat ze denken te hebben gehoord.

Voorbereiden
  • De docent neemt verschillende stukken stof, vacht, veren etc mee.
  • Bordjes en stiften.
  • Doeken om de voelobjecten onder te leggen.



Samenwerken, associëren, ontspannen en plezier