Reflecteren: verschil tussen versies

 
Regel 18: Regel 18:
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 +
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Les= {{BASEPAGENAME}}|Serie=|Component={{BASEPAGENAME}}}}

Huidige versie van 16 dec 2019 om 23:46


naar lesstructuurnaar hoofdmenunaarLesstructuurnaar hoofdmnenunaar reflectieNaar nieuwe cyclusnaar overzichtEvalueren.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Reflectie


In de reflectie op de stappen uit het drieluik wordt je bewust van je oordelen en de uitwerking die deze hebben op een situatie. Oordeel niet over jezelf en anderen op een manier dat het vast komt te staan, maar neem je oordeel als uitgangspunt. Laat twijfel toe, leer dat je ieder moment weer een nieuwe kijk kunt ontwikkelen op ervaringen en kennis.

Deze manier van werken activeert de deelnemers om samenhang en verbinding te zien tussen dagelijkse eigen ervaringen en kennis. Andere voorbeelden van vragen zijn: Hoe kan nieuwe kennis jouw nieuwe ervaringen beïnvloeden? Wil je meer weten? Voer je een taak uit en denk je erover na? Reflecteren, met name in groepsverband, verhoogt de intrinsieke motivatie om kennis te verwerven en vervolgens toe te passen tijdens het uitvoeren van een taak. Dit stimuleert het leven-lang-leren (Lifelong learning, Jarvis, P., 2007).