Ex P: verschil tussen versies

Regel 13: Regel 13:
 
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ...  Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> Presenteren van de gevonden informatie (Duur ± 20 minuten)</h4>
+
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
 +
<h5>(Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
 
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.   
 
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.   
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> Lezen van de brief (Duur ± 20 minuten)</h4>
+
<h4> '''Lezen van de brief'''</h4>
 +
<h5>Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Tweetallen of teams</h5>
 
De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt.
 
De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
 
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
 
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
 
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
Regel 30: Regel 32:
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 17 dec 2019 00:21


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg


Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Tussentijds presenteren

Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken


De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ... Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van gevonden informatie

(Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.

Lezen van de brief

Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Tweetallen of teams

De docent deelt de deelnemers op in tweetallen of in groepen van vier, dat is afhankelijk van het besluit dat de docent neemt.

Voorbereiden
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.