Pubers P: verschil tussen versies
Regel 15: | Regel 15: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4> ''' | + | <h4> '''Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht'''</h4> |
<h5>Duur ± 30 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Teams</h5> | <h5>Duur ± 30 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Teams</h5> | ||
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes. | Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes. | ||
Regel 23: | Regel 23: | ||
* De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier. | * De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier. | ||
* De docent bepaalt de de beschikbare tijd. | * De docent bepaalt de de beschikbare tijd. | ||
− | + | </div> | |
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 17 dec 2019 22:08
Tussentijds presenteren
Waar je depressieve pubers probeert te genezen
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ... Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht
Duur ± 30 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Teams
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.
Voorbereiden
- De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
- De docent bepaalt de de beschikbare tijd.