Ex P: verschil tussen versies

Regel 9: Regel 9:
 
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ...  Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
<br>
 
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
 
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
<h5>Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
+
<h5>Duur: ± 20 minuten (1 lesuur) – Hele groep</h5>
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
 
 +
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Die kunnen bijvoorbeeld ondergebracht zijn in de rubrieken: stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor of tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief. De luisterende deelnemers kunnen hun mening geven via een app-vragenlijst.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
+
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De prestaties gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
+
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Dat kan ook eventueel via een quiz op SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van die quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>

Versie van 28 okt 2020 19:53


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg


Tussentijds presenteren

Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken


De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van gevonden informatie

Duur: ± 20 minuten (1 lesuur) – Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Die kunnen bijvoorbeeld ondergebracht zijn in de rubrieken: stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor of tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief. De luisterende deelnemers kunnen hun mening geven via een app-vragenlijst.

Voorbereiden
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht;
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers op het Digibord klaarzetten;
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd;
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven, maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Dat kan ook eventueel via een quiz op SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van die quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.