Beeld P: verschil tussen versies
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Beeld Maken'''</h3> | <h3>'''Beeld Maken'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4> |
<br> | <br> | ||
− | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven | + | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Tekening maken met aquarel'''</h4> | <h4>'''Tekening maken met aquarel'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± 10 minuten | + | <h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
De deelnemers tekenen met aquarel krijtjes en potloden de energie die de belevenis ze heeft gegeven. Terwijl ze het beeld maken zet de docent muziek op. | De deelnemers tekenen met aquarel krijtjes en potloden de energie die de belevenis ze heeft gegeven. Terwijl ze het beeld maken zet de docent muziek op. | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Aquarel krijt en potloden | + | * Aquarel, krijt en potloden; |
− | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]] | + | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]; |
− | * Een voorbereid blad passend bij het | + | * Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel. |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | <h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | ||
− | <h5>Duur thuis | + | <h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5> |
− | In | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | </div> | + | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> |
+ | In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik. | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
+ | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 29 okt 2020 22:47
Beeld Maken
Les: Waar je depressieve pubers probeert te genezen
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.
Tekening maken met aquarel
Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers
De deelnemers tekenen met aquarel krijtjes en potloden de energie die de belevenis ze heeft gegeven. Terwijl ze het beeld maken zet de docent muziek op.
Voorbereiden
- Aquarel, krijt en potloden;
- Antwoordblad;
- Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
Digitale vertalingsvorm
Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers
In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.