Intieme vrienden: verschil tussen versies
Regel 7: | Regel 7: | ||
<h3>'''Drieluik'''</h3> | <h3>'''Drieluik'''</h3> | ||
<h4>'''Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> | <h4>'''Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> | ||
− | <h5>Duur ± | + | <h5>Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5> |
<br> | <br> | ||
Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat. | Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | |
− | In het midden staat het eigen verhaal gebaseerd op de '''eigen ervaring''' van de deelnemer.<br> | + | <h5>'''Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie'''</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Eigen ervaring'''</h5> | ||
+ | In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de '''eigen ervaring''' van de deelnemer. | ||
+ | <br> | ||
+ | <h5>'''Kennis'''</h5> | ||
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige '''kennis''' en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan. | Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige '''kennis''' en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan. | ||
− | Nadat de deelnemers zich bewust zijn over de kennis gaan ze daarmee aan de slag.<br> | + | Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag. |
− | De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de '''actie'''. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.<br> | + | <br> |
+ | <h5>'''Actie'''</h5> | ||
+ | De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de '''actie'''. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren. | Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren. | ||
</div> | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | {{#set: Theorie= | + | {{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 13 jun 2020 18:52
Drieluik
Waar je personages als intieme vrienden zijn
Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren
Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.
Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie
Eigen ervaring
In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de eigen ervaring van de deelnemer.
Kennis
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan.
Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.
Actie
De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de actie. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.
Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.