Opmaat BV4: verschil tussen versies

Regel 15: Regel 15:
 
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
 
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
 
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
 
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>'''''Naam in beweging'''''</h5>
 
<h5>'''''Naam in beweging'''''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 
De deelnemers staan in de kring. De docent zegt zijn naam met stem en gebaar. De anderen in de kring doen hem na. Daarna is de volgende aan de beurt, met de klok mee. Dit herhaalt zich totdat iedereen aan de beurt is geweest.
 
De deelnemers staan in de kring. De docent zegt zijn naam met stem en gebaar. De anderen in de kring doen hem na. Daarna is de volgende aan de beurt, met de klok mee. Dit herhaalt zich totdat iedereen aan de beurt is geweest.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
''Aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier''
 
''Aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier''
 +
</div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
 
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
 
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>'''''Tableau'''''</h5>
 
<h5>'''''Tableau'''''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten in hun hoofd te bedenken die je met je familie doet. Zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen en televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet dan laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. De bedoeling van dit spel is dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
 
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten in hun hoofd te bedenken die je met je familie doet. Zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen en televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet dan laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. De bedoeling van dit spel is dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
 
<br>
 
<br>
Regel 34: Regel 38:
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
 
* Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
 +
</div>
 +
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>

Versie van 27 sep 2020 12:39

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV4.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Opmaat - Les 4 - Familie


Vooraf
Duur ± 2 minuten / de hele groep

De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.

Energieke Dynamiek

Duur ± 5 minuten / de hele groep
Naam in beweging

De deelnemers staan in de kring. De docent zegt zijn naam met stem en gebaar. De anderen in de kring doen hem na. Daarna is de volgende aan de beurt, met de klok mee. Dit herhaalt zich totdat iedereen aan de beurt is geweest.

Aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier


Dynamiek passend bij het onderwerp

Duur ± 10 minuten / de hele groep
Tableau

Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten in hun hoofd te bedenken die je met je familie doet. Zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen en televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet dan laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. De bedoeling van dit spel is dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.

Verbeelding trainen, zelfcontrole, nieuwsgierigheid naar wat iemand die stilstaat ervan gaat maken, concentratie, aandacht en samenspel, timing met betrekking tot de betekenis van het beeld

Voorbereiden
  • Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.