I Klas organisatie: verschil tussen versies
Regel 8: | Regel 8: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | In het artikel A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms | + | In het artikel [http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714 A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement]: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van dr. Hayley Franklin en dr.Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia staat deze afbeelding. De vijf punten van Kounin komen er ook in terug.<br> |
− | Hayley Franklin | + | [[File:Overzicht van studenten en docenten rollen 2020-03-09 at 3.16.39 PM.png|thumb|800px]] |
− | + | ||
+ | |||
Received: August 27, 2019 Accepted: September 16, 2019 Online Published: September 16, 2019 doi:10.11114/jets.v7i12.4491 | Received: August 27, 2019 Accepted: September 16, 2019 Online Published: September 16, 2019 doi:10.11114/jets.v7i12.4491 | ||
URL: https://doi.org/10.11114/jets.v7i12.4491 | URL: https://doi.org/10.11114/jets.v7i12.4491 | ||
− | + | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | + | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Versie van 9 mrt 2020 15:30
Organisatie in een groep
De methodologie Laat Je Zien biedt een heldere structuur waarin plaats is voor wisselende inhoud op maat van iedere deelnemer en passend bij de leerdoelen uit de methode waar de docent mee werkt. Het belang van een heldere structuur, goede afspraken en een heldere consequente evenwichtige houding van de docent draagt daaraan bij. Dat blijkt ook uit onderzoek dat vanaf 1970 door Jacob Kounin is gedaan naar het functioneren en organiseren van een groep en de bijdrage daarvan aan het leerproces van deelnemers. Op basis van zijn onderzoek komt Kounin tot vijf aspecten waar een docent aandacht aan kan besteden om zijn lessen en het lesgeven effectiever te laten zijn voor de deelnemers.
In het artikel A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van dr. Hayley Franklin en dr.Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia staat deze afbeelding. De vijf punten van Kounin komen er ook in terug.
Received: August 27, 2019 Accepted: September 16, 2019 Online Published: September 16, 2019 doi:10.11114/jets.v7i12.4491
URL: https://doi.org/10.11114/jets.v7i12.4491