Nieuw Inspiratie: verschil tussen versies

Regel 18: Regel 18:
 
# Faassen, van H., [http://www.taalvormingentaaldrukken.nl Taalvorming en taaldrukken; alles wat je wilt weten]  
 
# Faassen, van H., [http://www.taalvormingentaaldrukken.nl Taalvorming en taaldrukken; alles wat je wilt weten]  
 
# Visch, Lucie, Zaat, Mirjam & Claessens Marleen (Red.) (1993). ''Werken met Taaldrukken; ervaringen en ideeën.'' Baarn, NL: Uitgeverij Bekadidact
 
# Visch, Lucie, Zaat, Mirjam & Claessens Marleen (Red.) (1993). ''Werken met Taaldrukken; ervaringen en ideeën.'' Baarn, NL: Uitgeverij Bekadidact
{{#info: Op de '''site''' vindt u meer informatie.|note}}
+
{{#info: De basis van taalvorming is in de woorden van Frederice, vertellen, lijstje maken, kiezen, vertellen en schrijven. Deze werkvormen zijn rechtstreeks overgenomen om mee aan de slag te gaan bij Laat Je Zien. Het is simpel en doeltreffend om op deze manier iedere keer ruimte te maken en geven aan de eigen ervaring.|note}}
De samenwerking tussen Frederice van Faassen en Marianne Koeman leidde tot
 
 
     </div>
 
     </div>
 
</div>
 
</div>

Versie van 24 aug 2020 00:23

ToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingLiteratuur met leerlingenEQ ontwikkelen leerlingenTeambuilding docentenMakenDelennaarnaarnaarnaarDoennaarnaarGA Start Onderwijs 2k.jpeg

Inspiratie


De methodologie Laat Je Zien is geïnspireerd door kennis en denkwijzen uit allerlei verschillende vakgebieden. Hieronder vindt u een overzicht van onze belangrijkste inspiratiebronnen. Als u op de vraagtekens klinkt bij de verschillende titels kunt u lezen welke aspecten van de genoemde kennis en denkwijzen in Laat Je Zien een rol spelen.

Overzicht van vakgebieden en inspiratiebronnen


Taalvorming


Didactische zienswijzen en theorieën


Therapie op basis van de kunsten;
beeld en toneel


Emotionele Intelligentie en ontwikkeling


Beweging en Spel