Nieuw Inspiratie: verschil tussen versies

Regel 58: Regel 58:
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h5>'''Emotionele intelligentie en ontwikkeling'''</h5>
+
<h5>'''Emotionele intelligentie en ontwikkeling '''</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 +
# Broughton, Napoleon (June 2017). ''The Evolution of Emotional Intelligence'' International Journal of Business and Social Science Volume 8 • Number 6 • Department of Management and Organizational Leadership University of Phoenix, Phoenix, Arizona, USA
 
# Ellis, Albert & Dryden, W. (1987). ''The Practice of Rational Emotive Therapy.'' New York, USA: Springer Publishing Company<br>
 
# Ellis, Albert & Dryden, W. (1987). ''The Practice of Rational Emotive Therapy.'' New York, USA: Springer Publishing Company<br>
 
# Fernández Domínguez, M.a R. (2005). ''Más allá de la educación emocional. La formación para el crecimiento y desarrollo personal del profesorado. PRH como modelo de referencia.'' Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 19 (3), 195-251.
 
# Fernández Domínguez, M.a R. (2005). ''Más allá de la educación emocional. La formación para el crecimiento y desarrollo personal del profesorado. PRH como modelo de referencia.'' Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 19 (3), 195-251.

Versie van 24 aug 2020 02:26

ToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingToelichtingLiteratuur met leerlingenEQ ontwikkelen leerlingenTeambuilding docentenMakenDelennaarnaarnaarnaarDoennaarnaarGA Start Onderwijs 2k.jpeg

Inspiratie


De methodologie Laat Je Zien De methodologie geeft ruimte aan persoonlijke ontwikkeling, gesproken en geschreven taal, spel, beweging, verbeelding en presentatie in samenhang met alle vakken die in het reguliere onderwijs aan bod komen. De eigen ervaring staat centraal. is geïnspireerd door kennis en denkwijzen uit allerlei verschillende vakgebieden. Hieronder vindt u een overzicht van onze belangrijkste inspiratiebronnen. Als u op de vraagtekens klinkt bij de verschillende titels kunt u lezen welke aspecten van de genoemde kennis en denkwijzen in Laat Je Zien een rol spelen.

Overzicht van vakgebieden en inspiratiebronnen


TaalvormingDe basis van taalvorming is in de woorden van Frederice; vertellen, lijstje maken, kiezen, vertellen en schrijven. Deze werkvormen zijn rechtstreeks overgenomen om mee aan de slag te gaan bij Laat Je Zien. Het is simpel en doeltreffend om op deze manier iedere keer ruimte te geven aan de eigen ervaring.


Didactische zienswijzen en theorieën


Therapie op basis van de kunsten Een manier om te kijken naar het maken van een beeld is dat de deelnemers worden uitgedaagd een ervaring of een aspect van een ervaring uit te drukken in een beeld. Een deelnemer gaat dan opzoek naar een vertaling van een gebeurtenis en de gevoelens bij die gebeurtenis in een beeldvorm.


Emotionele intelligentie en ontwikkeling


Beweging en spel


Sociale vaardigheden Met Laat Je Zien is het mogelijk om vanuit ieder vakgebied verbinding aan te gaan met andere vakgebieden en zo een vakoverstijgend lesaanbod te maken dat tegelijkertijd ruimte geeft aan de ontwikkeling van levensvaardigheden waaronder sociale vaardigheden.