Verdiepen E: verschil tussen versies
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Verdiepen'''</h3> | <h3>'''Verdiepen'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4> |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Return the sender'''</h4> | <h4>'''Return the sender'''</h4> | ||
− | <h5>Duur | + | <h5>Duur: ± 1 week (thuis en op school) – Individueel of teams</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | Maak van je brief een gesproken en/ of beeldende versie. | + | Maak van je brief een gesproken en/of beeldende versie. Dat kan zijn een stopmotion, digitale fotocollage of iets anders met gebruik van andere digitale tools. Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen''. |
− | Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'' | + | |
− | + | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
Regel 28: | Regel 30: | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium. | ||
+ | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek. | ||
+ | * De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij ''Samenbrengen'', beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 28 okt 2020 22:07
Verdiepen
Les: Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken
Return the sender
Duur: ± 1 week (thuis en op school) – Individueel of teams
Instructie
Maak van je brief een gesproken en/of beeldende versie. Dat kan zijn een stopmotion, digitale fotocollage of iets anders met gebruik van andere digitale tools. Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
- De docent kan beslissen dat de brieven en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze willen gebruiken voor hun presentatie. Vervolgens bekijken hoe ze de dialoog kunnen vertalen naar het gekozen medium.
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad en wat de deelnemers gaan neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken. Als er ruimte tekort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan slechts in klasverband plaatsvinden, iets groter met ouders, of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek.
- De docent kan na het lezen in de klas van de langere verhalen, geschreven bij Samenbrengen, beslissen dat ze worden gebundeld. Dit kan een aparte opdracht voor de deelnemers zijn. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen worden verdeeld.