Verlangen AV: verschil tussen versies

Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Verdiepen'''</h3>
 
<h3>'''Verdiepen'''</h3>
<h4>'''Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
 
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
<h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school / Teams - individueel</h5>  
+
<h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Teams of individueel</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
<h5>'''Instructie'''</h5>
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
+
In teams of individueel maken de deelnemers een beeldpresentatie met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop-motion of fotocollage. Ze kunnen digitale of analoge tools gebruiken.
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Individueel of in een team. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
 
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar hun gekozen medium?;
 +
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
 
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
+
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
+
* De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.
  
 
     </div>
 
     </div>

Versie van 29 okt 2020 21:24

naar les verlangennaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Verlangen 1.1.jpeg

Verdiepen

Les: Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd

Beeldpresentatie

Duur in overleg ±1 week thuis en op school - Teams of individueel
Instructie

In teams of individueel maken de deelnemers een beeldpresentatie met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop-motion of fotocollage. Ze kunnen digitale of analoge tools gebruiken.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar hun gekozen medium?;
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.



Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
  • De docent kan na het lezen van de dialogen in de klas, beslissen om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en de taken kunnen onderling worden verdeeld.