Pubers P: verschil tussen versies

Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
<h4>'''Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar je depressieve ''pubers'' probeert te genezen'''</h4>
 
<br>
 
<br>
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ...  Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Regel 20: Regel 20:
 
* De docent bepaalt de de beschikbare tijd.
 
* De docent bepaalt de de beschikbare tijd.
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
+
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>

Versie van 29 okt 2020 23:38


naar les pubersnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Pubers 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Les: Waar je depressieve pubers probeert te genezen


De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten: Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht

Duur ± 30 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Teams

Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.

Voorbereiden
  • De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
  • De docent bepaalt de de beschikbare tijd.