Beeld IV: verschil tussen versies
Regel 27: | Regel 27: | ||
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik. | In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik. | ||
</div> | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <br> | ||
+ | Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''. | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ± 10 minuten - Hele groep</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
+ | ''Variatie 1'': De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.<br> | ||
+ | ''Variatie 2:'' De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik. | ||
+ | <br> | ||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift; | ||
+ | * A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden; | ||
+ | * [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]] | ||
+ | * Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
+ | <h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | <h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5> | ||
+ | In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | |||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 30 okt 2020 20:05
Beeld Maken
Waar je personages als intieme vrienden zijn
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven te na het Samenbrengen.
Tekening maken met zwarte pen
Duur ± 10 minuten / de hele groep
Instructie voor de deelnemers
Teken met zwarte pen het dier uit je belevenis, groot in het vierkant. Als iedereen klaar is met tekenen geeft de docent aan dat ze drie strepen horizontaal en verticaal over de tekening tekenen zodat er negen gelijke vierkanten ontstaan. Vervolgens kiezen ze één vierkant uit. Alles wat ze in dat vierkant getekend hebben, niets meer, tekenen ze exact na in het kader op het drieluik-antwoordblad.
Voorbereiden
- Iedere deelnemer krijgt een blaadje op het formaat van het kader dat op de originele pagina op het drieluik antwoordblad staat.
- Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift
- Antwoordblad
Digitale vertalingsvorm
Duur thuis aantal uren inplannen / teams
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.
Tekening maken met zwarte pen
Duur: ± 10 minuten - Hele groep
Instructie voor de deelnemers
Variatie 1: De deelnemers tekenen met een zwarte pen de actie van hun gekozen ervaring. De docent deelt kleurpotloden uit (willekeurig). De deelnemer kleurt een onderdeel van de actie die hij wil benadrukken met het kleurpotlood in.
Variatie 2: De scène wordt getekend als beeldstrip (storyboard/apart A4-blaadje). Een van de beelden uit de beeldstrip kiest de deelnemers uit voor het beeld in het vierkant van het drieluik.
Voorbereiden
- Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift;
- A4 met diverse hokjes waarin een beeldstrip getekend kan worden;
- Antwoordblad
- Een voorbereid blad passend bij het presentatiedoel.
Digitale vertalingsvorm
Duur: Aantal uren thuis inplannen – Teams
Instructie voor de deelnemers
In groepjes maak je een beeldpresentatie over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Dat kan digitaal bijvoorbeeld een Prezi, stopmotion of fotocollage zijn. Een beeld van deze digitale opdracht kan worden toegevoegd als illustratie in het drieluik.