Intieme Vrienden AV: verschil tussen versies
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Verdiepen'''</h3> | <h3>'''Verdiepen'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar je personages als ''intieme vrienden'' zijn'''</h4> |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Van Fabel naar Beeld'''</h4> | <h4>'''Van Fabel naar Beeld'''</h4> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel</h5> | ||
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | In | + | In teams maken de deelnemers een beeldpresentatie van een fabel van een van de teamleden. Dat kan in de vorm van stop-motion, digitale fotocollage, of andere digitale tools. |
− | + | <br> | |
− | < | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>'''Voorbereiden'''</h5> | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
− | * Met de deelnemers overleggen welke | + | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Bespreken hoe ze de fabel gaan vertalen naar het door hen gekozen medium; |
− | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad | + | * De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht; |
+ | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA. | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
Regel 57: | Regel 26: | ||
<h5>'''Afsluiten'''</h5> | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | ||
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | + | * De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld. | |
− | * De docent kan | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> |
Versie van 31 okt 2020 09:55
Verdiepen
Les: Waar je personages als intieme vrienden zijn
Van Fabel naar Beeld
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie
In teams maken de deelnemers een beeldpresentatie van een fabel van een van de teamleden. Dat kan in de vorm van stop-motion, digitale fotocollage, of andere digitale tools.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Bespreken hoe ze de fabel gaan vertalen naar het door hen gekozen medium;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht;
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
Afsluiten
- De docent kan beslissen dat de fabels en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.