Verdiepen D: verschil tussen versies
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Verdiepen'''</h3> | <h3>'''Verdiepen'''</h3> | ||
− | <h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4> | + | <h4>'''Les: Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4> |
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Podcast'''</h4> | <h4>'''Podcast'''</h4> | ||
− | <h5>Duur | + | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school –Individueel</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | Maak van je column een gesproken en/ of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. | + | ''Stap 1'': Maak van je column een gesproken en/of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. |
− | Deze opdracht staat als huiswerk bij | + | Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaald, omdat er te weinig tijd is als ze er niet ook thuis aan werken.<br> |
+ | ''Stap 2'': Vervolgens worden er grotere teams gevormd. De deelnemers gaan nu in deze teams aan de slag met deze ingesproken columns en smeedt ze tot een geheel. | ||
<br> | <br> | ||
+ | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | ||
+ | * Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?; | ||
+ | * De docent docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Bundeling van columns'''</h4> | <h4>'''Bundeling van columns'''</h4> | ||
− | <h5>Duur | + | <h5>Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams</h5> |
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
<h5>'''Instructie'''</h5> | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
− | Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: | + | Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: letten op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken, het opmaken van de inhoud, printen en bundelen. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | |||
<h5>'''Afsluiten'''</h5> | <h5>'''Afsluiten'''</h5> | ||
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA. | * De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA. | ||
Regel 36: | Regel 45: | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> | ||
<h4>'''Toneelscène'''</h4> | <h4>'''Toneelscène'''</h4> |
Versie van 31 okt 2020 19:36
Verdiepen
Les: Waar de dood een dagdroom is
Podcast
Duur: ± 1 week thuis en op school –Individueel
Instructie
Stap 1: Maak van je column een gesproken en/of beeldende versie. Lever deze gesproken column in.
Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaald, omdat er te weinig tijd is als ze er niet ook thuis aan werken.
Stap 2: Vervolgens worden er grotere teams gevormd. De deelnemers gaan nu in deze teams aan de slag met deze ingesproken columns en smeedt ze tot een geheel.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie: Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling realiseren?;
- De docent docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad: Wat gaan de deelnemers neerzetten in dat kader? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Bundeling van columns
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams
Instructie
Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: letten op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken, het opmaken van de inhoud, printen en bundelen.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
- De docent kan beslissen dat de columns en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
Toneelscène
Duur: ± 1 week thuis en op school – Teams en individueel
Instructie
In de teams waar ze eerder mee schreven gaan de deelnemers hun toneelscène voorbereiden om op te voeren.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke (digitale) vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie;
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van het drieluik dat ze maken? Als er ruimte tekort is, kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klasverband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een bibliotheek;
- De docent kan na het lezen van de toneelscène's en eigen ervaringen in de klas besluiten om ze te bundelen. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen onderling worden verdeeld.