Slotpresentatie D: verschil tussen versies

 
Regel 6: Regel 6:
  
 
<h3>'''Slotpresentatie'''</h3>
 
<h3>'''Slotpresentatie'''</h3>
<h4>'''Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
+
<h4>'''Les: Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 
{{Presentatie slot}}
 
{{Presentatie slot}}
    </div>
 
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
 
 
 
 
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<h4> '''Presenteren van toneelscènes'''</h4>
 
<h5>Duur: ± 30-40 minuten (presentatie in de klas een lesuur) – Hele groep en teams</h5>
 
  <div class="mw-collapsible-content">
 
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de scènes voor de groep presenteren.
 
<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Wat zijn de zaken die extra geregeld dienen te worden voor de slotpresentatie?
 
* De locatie: Waar kan het plaatsvinden?;
 
* De gastenlijst: Wie worden uitgenodigd?;
 
* De inrichting: Hoe wordt de ruimte ingericht?;
 
* Het programma: Hoe geven we de presentatie vorm?;
 
* Een gastspreker: Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja, welke rol neemt hij/zij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Zo ja, wie maakt deze presentatie?;
 
* De presentatie: Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?;
 
* Interviewformat vaststellen, bijvoorbeeld gebruikmaken van eerder in de les geformuleerde vragen;
 
* De afsluiting;
 
* Wat nog meer nodig blijkt…
 
    </div>
 
    </div>
 
 
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>

Huidige versie van 31 okt 2020 om 22:03


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar Drieluik makenDrieluik Dagdroom 1.1.jpeg

Slotpresentatie

Les: Waar de dood een dagdroom is


Duur: Afhankelijk van gekozen omvang

Het werk van de deelnemers dat ze in een voorgaande periode hebben gemaakt, staat bij de slotpresentatie in de schijnwerpers.
De docent moedigt de deelnemers aan om samen de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die vervolgens een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Een andere mogelijkheid is dat de docent verschillende werkzaamheden vaststelt in overleg met de deelnemers en vraagt wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.

Wat zijn de zaken die extra geregeld kunnen worden voor de slotpresentatie?
  • De locatie: Waar kan het plaatsvinden?;
  • De gastenlijst: Wie worden uitgenodigd?;
  • De inrichting: Hoe wordt de ruimte ingericht?;
  • Het programma: Hoe geven we de presentatie vorm?;
  • Een gastspreker: Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja, welke rol neemt hij/zij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Zo ja, wie maakt deze presentatie?;
  • De presentatie: Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?;
  • Interviewformat vaststellen, bijvoorbeeld gebruikmaken van eerder in de les geformuleerde vragen;
  • De afsluiting;
  • Wat nog meer nodig blijkt…