Opmaat BV8: verschil tussen versies

Regel 7: Regel 7:
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>   
+
<h5>Duur: ± 2 minuten/ Hele groep</h5>   
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
+
De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.
 
<br>
 
<br>
<br>
+
 
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Energieke oefening of Spel'''</h4>  
 +
<h5>'''Duur: ± 5 minuten/ Hele groep'''</h5>
 
<h5>'''''5 minuten routine Donna Eden'''''</h5>
 
<h5>'''''5 minuten routine Donna Eden'''''</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10.
 
De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Bewustzijn over je lichaam en ontspanning/ plezier''
+
''Effect van de oefeningen: bewustzijn over je lichaam en ontspanning/ plezier''
 
<br>
 
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>'''Duur: ± 10 minuten/ Hele groep'''</h5>
 
<h5>'''''Energie, muziek en beweging'''''</h5>
 
<h5>'''''Energie, muziek en beweging'''''</h5>
 +
    <div class="mw-collapsible-content">
 
De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn.  
 
De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn.  
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Bewust worden van ‘energie’, een beeld kunnen vormen bij dit woord en dat de deelnemers hun eigen energie gaan voelen''<br>
+
''Effect van de activiteit: zich bewust worden van ‘energie’, zich een beeld kunnen vormen bij dit woord en gevoel krijgen voor de eigen energie''
 +
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Versie van 18 nov 2020 19:52

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV8.jpeg

Beter Verwoorden 8 Energie

Opmaat


Vooraf
Duur: ± 2 minuten/ Hele groep

De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.

Energieke oefening of Spel

Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
5 minuten routine Donna Eden

De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10.

Effect van de oefeningen: bewustzijn over je lichaam en ontspanning/ plezier


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Energie, muziek en beweging

De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn.

Effect van de activiteit: zich bewust worden van ‘energie’, zich een beeld kunnen vormen bij dit woord en gevoel krijgen voor de eigen energie