Opmaat BV12: verschil tussen versies

Regel 8: Regel 8:
 
<br>
 
<br>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>   
+
<h5>'''Duur: ± 2 minuten/ Hele groep'''</h5>   
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
+
De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Energieke oefening of Spel'''</h4>  
 +
<h5>'''Duur: ± 5 minuten/ Hele groep'''</h5>
 
<h5>'''''Modeling'''''</h5>
 
<h5>'''''Modeling'''''</h5>
De docent doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam,  
+
    <div class="mw-collapsible-content">
x-benen etc.).
+
De docent doet verschillende manieren voor waarop je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen et cetera). Om de beurt loopt er een deelnemer op een andere manier naar het midden toe, en de rest van de groep doet hem na.
Om de beurt gaat een deelnemer op een andere manier naar het midden toelopen en de rest van de groep doet hem na.  
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Deze dynamiek gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen''
+
''Deze oefening gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen''
 
<br>
 
<br>
 +
    </div>
 +
    </div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 15-20 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 15-20 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>'''''Modeshow'''''</h5>
 
<h5>'''''Modeshow'''''</h5>
De groep in tweeën delen. Groep 1 is eerst publiek en groep 2 loopt de modeshow. Daarna wisselen. De docent zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de energiedynamiek van les 12. De muziek die de docent opzet nodigt uit om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inner city mama’ of Right Said Fred: ‘I’m too sexy’. Dit is een voorbereiding op een modeshow.
+
    <div class="mw-collapsible-content">
 +
Ter voorbereiding op een modeshow zet de docent muziek op, waarbij de deelnemers de Modeling-oefening van zojuist herhalen. De docent kiest muziek die uitnodigt om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inna City mamma’ of Right Said Fred: ‘I’m Too Sexy’
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
De stoelen worden in twee rijen neergezet en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij/zij staan in een freeze en wordt er een foto gemaakt voor in het boekje.
+
Voor de modeshow worden de stoelen in twee rijen neergezet, en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is, blijft hij/zij in een bepaalde houding staan en wordt er een foto gemaakt voor in het boekje.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
De helft van de groep gaat beginnen. De docent heeft 10 verschillende hoeden meegenomen. Na ongeveer 4 minuten wisselen de groepen. Elke groep komt aan de beurt en nadat zij geweest zijn krijgen zij applaus.  
+
Nu wordt de groep in tweeën gesplitst. Groep een is eerst publiek en groep twee loopt de modeshow. De docent heeft tien verschillende hoeden meegenomen. Na ongeveer 4 minuten wisselen de groepen. Beide groepen krijgen na hun show applaus.  
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef''<br>
+
''Effect van de activiteit: het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef''<br>
 +
    </div>
 +
    </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 
[[Categorie:Sjabloon]]

Versie van 18 nov 2020 22:09

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV12.jpeg

Beter Verwoorden 12 Gezien worden

Opmaat


Vooraf
Duur: ± 2 minuten/ Hele groep

De deelnemers zitten in een kring. Op het bord of de flip-over staat de structuur van de les. De docent kan die ook nog even bespreken.

Energieke oefening of Spel

Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
Modeling

De docent doet verschillende manieren voor waarop je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, X-benen et cetera). Om de beurt loopt er een deelnemer op een andere manier naar het midden toe, en de rest van de groep doet hem na.

Deze oefening gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 15-20 minuten/ Hele groep
Modeshow

Ter voorbereiding op een modeshow zet de docent muziek op, waarbij de deelnemers de Modeling-oefening van zojuist herhalen. De docent kiest muziek die uitnodigt om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inna City mamma’ of Right Said Fred: ‘I’m Too Sexy’

Voor de modeshow worden de stoelen in twee rijen neergezet, en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is, blijft hij/zij in een bepaalde houding staan en wordt er een foto gemaakt voor in het boekje.

Nu wordt de groep in tweeën gesplitst. Groep een is eerst publiek en groep twee loopt de modeshow. De docent heeft tien verschillende hoeden meegenomen. Na ongeveer 4 minuten wisselen de groepen. Beide groepen krijgen na hun show applaus.

Effect van de activiteit: het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef