REDIGEREN T1: verschil tussen versies

k (Marianne heeft de pagina REDIGEREN T hernoemd naar REDIGEREN T1 zonder een doorverwijzing achter te laten)
 
Regel 3: Regel 3:
 
<div class="row">
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 large-offset-2 columns">
 
<div class="small-6 large-offset-2 columns">
{{Redigeren}}
+
{{RedigerenT}}
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Huidige versie van 31 dec 2020 om 02:11

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarT1 v2.jpeg

Redigeren


De trainer kiest afhankelijk van het doel van de bijeenkomst en het niveau van de deelnemers voor een lichte vorm van redigeren of een intensievere vorm van redigeren waarbij er meer tijd is om stil te staan bij grammatica- en spellingsregels en zinsopbouw. Als je ervaart dat, dat wat je vertelt en schrijft een ander kan vermaken, beroeren of informeren, kun je plezier hebben in schrijven en in het zo helder mogelijk verwoorden. Redigeren is niet een proces van goed of fout maar van zoeken naar een zo duidelijk mogelijke formulering. Redigeren kun je leren door in teams of klassikaal vragen te stellen over formuleringen en teksten.

De trainer blijft altijd beschikbaar voor vragen. Tijdens het redigeren wordt aan de hand van de vragen vaak duidelijk dat er over bepaalde zaken nog verwarring bestaat. De trainer kan dan kiezen om dit gelijk toe te lichten.
Afhankelijk van de zelfstandigheid van de groep kan de trainer rondlopen of kiezen voor een vaste plek.

Zelfstandig redigeren

Duur: < ± 10 minuten

Redigeren in tweetallen - Licht

Duur: < ± 10 minuten

Redigeren in tweetallen - Intensiever

Duur: < ± 20 minuten

Klassikaal redigeren

Duur: < ± 50 minuten

Editing Bureau

Duur: < ± 55 minuten