Reflecteren: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Evalueren}} <h3>Reflectie</h3> In de reflectie op de stappen uit het drieluik wordt je bewust van je oordelen en de uitwerking die deze hebben op een situatie. Oo...')
 
Regel 1: Regel 1:
{{Evalueren}}
+
{{Evaluatie}}
 
<h3>Reflectie</h3>
 
<h3>Reflectie</h3>
 
In de reflectie op de stappen uit het drieluik wordt je bewust van je oordelen en de uitwerking die deze hebben op een situatie. Oordeel niet over jezelf en anderen op een manier dat het vast komt te staan, maar neem je oordeel als uitgangspunt. Laat twijfel toe, leer dat je ieder moment weer een nieuwe kijk kunt ontwikkelen op ervaringen en kennis.  
 
In de reflectie op de stappen uit het drieluik wordt je bewust van je oordelen en de uitwerking die deze hebben op een situatie. Oordeel niet over jezelf en anderen op een manier dat het vast komt te staan, maar neem je oordeel als uitgangspunt. Laat twijfel toe, leer dat je ieder moment weer een nieuwe kijk kunt ontwikkelen op ervaringen en kennis.  

Versie van 10 nov 2019 15:48

naar lesstructuurnaar hoofdmenunaarLesstructuurnaar hoofdmnenunaar reflectieNaar nieuwe cyclusnaar overzichtEvalueren.jpeg

Reflectie

In de reflectie op de stappen uit het drieluik wordt je bewust van je oordelen en de uitwerking die deze hebben op een situatie. Oordeel niet over jezelf en anderen op een manier dat het vast komt te staan, maar neem je oordeel als uitgangspunt. Laat twijfel toe, leer dat je ieder moment weer een nieuwe kijk kunt ontwikkelen op ervaringen en kennis.

Deze manier van werken activeert de deelnemers om samenhang en verbinding te zien tussen dagelijkse eigen ervaringen en kennis. Andere voorbeelden van vragen zijn: Hoe kan nieuwe kennis jouw nieuwe ervaringen beïnvloeden? Wil je meer weten? Voer je een taak uit en denk je erover na? Reflecteren, met name in groepsverband, verhoogt de intrinsieke motivatie om kennis te verwerven en vervolgens toe te passen tijdens het uitvoeren van een taak. Dit stimuleert het leven-lang-leren (Lifelong learning, Jarvis, P., 2007).