Intieme vrienden V: verschil tussen versies

k (Marianne heeft de pagina Intieme vrienden hernoemd naar Intieme vrienden V zonder een doorverwijzing achter te laten)
Regel 2: Regel 2:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
{{Lees Les 3}}
+
{{Voorbereiden}}
<h1>Waar je personages als intieme vrienden zijn</h1>
+
<h3>Voorbereiden van de les ''Waar je personages als '''intieme vrienden''' zijn''</h3>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
<br>
 
<br>
 
{{sjabloon:Testplaat}}
 
<br>
 
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h4>In Les 3 wordt gewerkt met</h4>
 
    <div class="mw-collapsible-content">
 
 
<h5>1. Start column</h5>
 
<h5>1. Start column</h5>
 
[[Intieme vrienden Column AG|Waar je personages als intieme vrienden zijn]], pagina 99, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
 
[[Intieme vrienden Column AG|Waar je personages als intieme vrienden zijn]], pagina 99, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
Regel 24: Regel 16:
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Fabel'''
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Fabel'''
   </div>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h5>5. Antwoordblad</h5>
 +
   <div class="mw-collapsible-content">
 +
{{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}}
 +
    </div>
 
</div>
 
</div>
<br>
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h4>[[Intieme vrienden Lesplan Les 3 - Dier|Lesplan]]</h4>
+
<h5>6. Lesplan</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
* Positionering / ruimte indeling
+
* Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
 
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
Regel 37: Regel 31:
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Tekst schrijven en delen
 
* Tekst schrijven en delen
* Stap 2: lezen en vragen stellen
+
* Stap 2: Lezen en vragen stellen
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
* Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
+
* Fysiek Intermezzo
 +
* Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
 
* Beeld maken
 
* Beeld maken
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
+
* Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
+
* Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
* Reflectie en evaluatie
+
* Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus
 +
[[Intieme vrienden Lesplan Les 3 - Dier|Lesplan]]
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
<br>
 
<h4>Instructies</h4>
 
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]].
 
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Negen X Grunberg Intieme vrienden Les 3</categorytree><br>
 
{{Leesserie}}
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]]
 
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]]

Versie van 12 nov 2019 19:27


Sjabloon:Voorbereiden

Voorbereiden van de les Waar je personages als intieme vrienden zijn


De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:

1. Start column

Waar je personages als intieme vrienden zijn, pagina 99, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam

2. Onderwerp

Een keer dat een dier een vriend van je werd.
Eenvoudiger?
Een keer dat je samen met een dier iets hebt meegemaakt.

3. Boek

Arnon Grunberg, De Asielzoeker (2003), Nijgh & van Ditmar, Amsterdam

4. Theorie

De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Fabel

5. Antwoordblad
6. Lesplan
  • Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
  • Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
  • Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
  • Lijstje maken en kiezen
  • Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
  • Tekst schrijven en delen
  • Stap 2: Lezen en vragen stellen
  • Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
  • Fysiek Intermezzo
  • Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
  • Beeld maken
  • Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
  • Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
  • Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus

Lesplan