Tangaslip V: verschil tussen versies
k (Marianne heeft de pagina Tangaslip hernoemd naar Tangaslip V zonder een doorverwijzing achter te laten) |
|||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | {{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} | ||
− | {{ | + | {{Voorbereiden}} |
− | < | + | <h3>Voorbereiden van de les ''Waar mensen verwachten dat je in '''tangaslip''' de deur opendoet''</h3> |
<br> | <br> | ||
− | + | De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met: | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<h5>1. Start column</h5> | <h5>1. Start column</h5> | ||
[[Tangaslip Column AG|Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet]], pagina 207, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | [[Tangaslip Column AG|Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet]], pagina 207, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | ||
− | <h5>2. Onderwerp</h5> | + | <h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5> |
Een keer dat je een avontuur aanging en het mislukte of juist lukte.<br> | Een keer dat je een avontuur aanging en het mislukte of juist lukte.<br> | ||
''Eenvoudiger?''<br> | ''Eenvoudiger?''<br> | ||
Regel 23: | Regel 16: | ||
<h5>4. Theorie</h5> | <h5>4. Theorie</h5> | ||
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Tijdlijn''' | De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Tijdlijn''' | ||
− | </div> | + | <br> |
+ | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
+ | <h5>5. Antwoordblad</h5> | ||
+ | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
+ | {{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}} | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed"> | ||
− | < | + | <h5>6. Lesplan</h5> |
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | |||
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | ||
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | * Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | ||
Regel 43: | Regel 39: | ||
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven | * Beslissingen en toepassen in dagelijks leven | ||
* Reflectie en evaluatie | * Reflectie en evaluatie | ||
+ | [[Tangaslip Lesplan Les 4 - Avontuur|Lesplan]] | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Versie van 12 nov 2019 19:37
Voorbereiden van de les Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet, pagina 207, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een keer dat je een avontuur aanging en het mislukte of juist lukte.
Eenvoudiger?
Een keer dat je merkte dat je gegroeid/veranderd was/bent.
3. Boek
Arnon Grunberg, Onze Oom (2008) Uitgeverij Lebowski, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Tijdlijn
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
- Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
- Reflectie en evaluatie