Gelukszoekers V: verschil tussen versies

k (Marianne heeft de pagina Gelukszoekers hernoemd naar Gelukszoekers V zonder een doorverwijzing achter te laten)
Regel 2: Regel 2:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
{{Lees Les 8}}
+
{{Voorbereiden}}
<h1>Waar gelukszoekers jou zoeken</h1>
+
<h3>Voorbereiden van de les ''Waar '''gelukszoekers''' jou zoeken''</h3>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
<br>
 
<br>
 
<br>
 
{{Testplaat}}
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h4>In Les 8 wordt gewerkt met</h4>
 
    <div class="mw-collapsible-content">
 
 
<h5>1. Start column</h5>   
 
<h5>1. Start column</h5>   
 
[[Gelukszoekers Column AG|Waar gelukszoekers jou zoeken]], pagina 131, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
 
[[Gelukszoekers Column AG|Waar gelukszoekers jou zoeken]], pagina 131, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
<h5>2. Onderwerp</h5>
+
<h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5>
 
Een keer dat je je liet verleiden door een compromis. Of dat je juist weerstand hebt geboden.<br>
 
Een keer dat je je liet verleiden door een compromis. Of dat je juist weerstand hebt geboden.<br>
 
''Eenvoudiger?''<br>
 
''Eenvoudiger?''<br>
Regel 26: Regel 16:
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Toneelscène'''
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Toneelscène'''
   </div>
+
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h5>5. Antwoordblad</h5>
 +
   <div class="mw-collapsible-content">
 +
{{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}}
 +
    </div>
 
</div>
 
</div>
<br>
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h4>[[Gelukzoekers Lesplan Les 8 - Compromis|Lesplan]]</h4>
+
<h5>6. Lesplan</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
* Positionering / ruimte indeling
+
* Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
 
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
Regel 39: Regel 32:
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Tekst schrijven en delen
 
* Tekst schrijven en delen
* Stap 2: lezen en vragen stellen
+
* Stap 2: Lezen en vragen stellen
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
* Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
+
* Fysiek Intermezzo
 +
* Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
 
* Beeld maken
 
* Beeld maken
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
+
* Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
+
* Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
* Reflectie en evaluatie<
+
* Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus
 +
[[Gelukzoekers Lesplan Les 8 - Compromis|Lesplan]]
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
<br>
 
<h4>Instructies</h4>
 
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[WAT IS LAAT JE ZIEN?|drieluik-werkstructuur]].
 
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Negen X Grunberg Gelukszoekers Les 8</categorytree><br>
 
<br>
 
{{Leesserie}}
 
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]]
 
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]]

Versie van 12 nov 2019 20:05


Sjabloon:Voorbereiden

Voorbereiden van de les Waar gelukszoekers jou zoeken


De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:

1. Start column

Waar gelukszoekers jou zoeken, pagina 131, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam

2. Onderwerp voor de eigen ervaring

Een keer dat je je liet verleiden door een compromis. Of dat je juist weerstand hebt geboden.
Eenvoudiger?
Een ervaring met grenzen aangeven of overgaan. Een keer dat iemand je grens over ging of dat je de grens van een ander overging.

3. Boek

Arnon Grunberg, Moedervlekken (2016) Uitgeverij Lebowski, Amsterdam

4. Theorie

De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Toneelscène

5. Antwoordblad
6. Lesplan
  • Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
  • Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
  • Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
  • Lijstje maken en kiezen
  • Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
  • Tekst schrijven en delen
  • Stap 2: Lezen en vragen stellen
  • Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
  • Fysiek Intermezzo
  • Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
  • Beeld maken
  • Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
  • Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
  • Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus

Lesplan