Tangaslip P: verschil tussen versies

Regel 3: Regel 3:
 
<h3>Tussentijds presenteren</h3>
 
<h3>Tussentijds presenteren</h3>
 
<br>
 
<br>
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor.
+
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h4> De tijdlijn van een karakter presenteren (Duur ± 30 minuten)</h4>
 
<h4> De tijdlijn van een karakter presenteren (Duur ± 30 minuten)</h4>
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van het karakter dat ze hebben gekozen.
+
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit ''Onze Oom'' die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
* De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord klaarzetten
 
* De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord klaarzetten
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.  
+
* De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
 +
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
 +
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Afsluiten</h5>
 
<h5>Afsluiten</h5>
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 1 dec 2019 22:40

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren


De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

De tijdlijn van een karakter presenteren (Duur ± 30 minuten)

Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit Onze Oom die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.

Voorbereiden
  • De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord klaarzetten
  • De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.