Koffer P: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Koffer}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot...') |
|||
Regel 8: | Regel 8: | ||
<h4> Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen (Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers)</h4> | <h4> Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen (Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers)</h4> | ||
De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.<br> | De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.<br> | ||
− | De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm. | + | De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm. |
− | |||
<br> | <br> | ||
<h5>Bij extra (Duur ± 3 minuten per team)</h5> | <h5>Bij extra (Duur ± 3 minuten per team)</h5> |
Versie van 2 dec 2019 21:38
Tussentijds presenteren
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen (Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers)
De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.
De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm.
Bij extra (Duur ± 3 minuten per team)
Presenteren van het gezamenlijk geschreven gedicht.
Bij huiswerk (Duur ± 3 a 5 minuten per team)
Een selectie van gedichten geschreven in de whats-app groep wordt gemaakt door een groepje deelnemers. Zij presenteren hun selectie aan de andere deelnemers. De ruimte is ingericht zodat er een plek is om voor te dragen en een plek om te zitten. De wisseling van de voordrachten gebeurd middels een belletje of ander geluid. Deze taak kan net als het presenteren gedaan worden door een deelnemer.