Verdiepen E: verschil tussen versies

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Ex}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Langs de tijdlijn (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> <h5>Instructie</h5> Maak van je brief e...')
 
Regel 4: Regel 4:
 
<h3>Verdiepen</h3>
 
<h3>Verdiepen</h3>
 
<br>
 
<br>
<h4>Langs de tijdlijn (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<h4>Return the sender(Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4>
 
<h5>Instructie</h5>
 
<h5>Instructie</h5>
Maak van je brief een gesproken en/ of beeldende versie. Kan zijn een stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools.
+
Maak van je brief een gesproken en/ of beeldende versie. Kan zijn een stop motion, fotocollage digitaal, podcast of met het gebruik van andere digitale tools.
 
Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': Thuis maken van een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op
 
Deze opdracht staat als huiswerk bij ''Samenbrengen'': Thuis maken van een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op
 
basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de brieven uit en gaan daarmee aan de slag.
 
basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de brieven uit en gaan daarmee aan de slag.

Versie van 3 dec 2019 22:37


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg

Verdiepen


Return the sender(Duur in overleg ±1 week thuis en op school)

Instructie

Maak van je brief een gesproken en/ of beeldende versie. Kan zijn een stop motion, fotocollage digitaal, podcast of met het gebruik van andere digitale tools. Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen: Thuis maken van een beeldpresentatie van de herschreven eigen ervaring op basis van de gemaakte tijdlijn. Kan individueel of in een team. Als de opdracht in teamverband wordt uitgewerkt dan kiezen de deelnemers uit het team een van de brieven uit en gaan daarmee aan de slag.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
  • De docent kan beslissen dat de brieven en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.


Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)

Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.

Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?
  • Waar kan het zich afspelen? De plaats.
  • Wie worden uitgenodigd?
  • Hoe wordt de ruimte ingericht?
  • Hoe geven we het programma vorm?
  • Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
  • Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
  • Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
  • Afsluiting?
  • Wat nog meer nodig blijkt ...