Verdiepen D: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Dagdroom}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Podcast (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> <h5>Instructie </h5> Maak van je column een...') |
|||
Regel 12: | Regel 12: | ||
<h4>Bundeling van columns (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> | <h4>Bundeling van columns (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)</h4> | ||
<h5>Instructie </h5> | <h5>Instructie </h5> | ||
− | Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: Nalopen van alle columns op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken voor de opmaak van de columns. Het opmaken van de inhoud. Printen en bundelen. | + | Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: Nalopen van alle columns op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken voor de opmaak van de columns. Het opmaken van de inhoud. Printen en bundelen. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> |
Versie van 3 dec 2019 23:23
Verdiepen
Podcast (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)
Instructie
Maak van je column een gesproken en/ of beeldende versie. Lever deze gesproken column in. De helft van de groep gaat aan de slag met deze ingesproken columns en smeedt ze tot een geheel.
Deze opdracht staat als huiswerk bij Samenbrengen en wordt hier herhaalt omdat de tijd anders te krap is als er niet thuis ook aan gewerkt wordt.
Bundeling van columns (Duur in overleg ±1 week thuis en op school)
Instructie
Maak een bundeling van de columns van alle deelnemers. De andere helft van de groep gaat aan de slag met deze opdracht. Er zijn een aantal taken: Nalopen van alle columns op verschrijvingen, een omslag maken, een ontwerp maken voor de opmaak van de columns. Het opmaken van de inhoud. Printen en bundelen.
Voorbereiden
- Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de columns als podcast en bundeling kunnen realiseren.
- De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
Afsluiten
- De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
- De docent kan beslissen dat de brieven en eigen ervaringen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang)
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?
- Waar kan het zich afspelen? De plaats.
- Wie worden uitgenodigd?
- Hoe wordt de ruimte ingericht?
- Hoe geven we het programma vorm?
- Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
- Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
- Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
- Afsluiting?
- Wat nog meer nodig blijkt ...