Opmaat BV6: verschil tussen versies

Regel 2: Regel 2:
 
{{BV6}}
 
{{BV6}}
  
<h3>Opmaat bij de les 6 Dieren</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-2 columns">
 +
{{Wit}}
 +
    </div>
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Opmaat - Les 6 Dieren'''</h3>
 
<br>
 
<br>
<h5>De ruimte (Duur ± 2 minuten / de hele groep)</h5> De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
+
<h5>'''De ruimte'''</h5>
 +
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>
 +
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
 
<br>
 
<br>
<h4>Energieke Dynamiek (Duur ± 5 minuten / de hele groep)</h4>  
+
<br>
''Losmaken''<br>
+
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>
 +
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 +
'''''Losmaken'''''<br>
 
De deelnemers staan in een kring. De docent doet bewegingen en stemoefeningen om het lichaam alert/wakker te maken. Draaien met de schouders, naar voren (5x) en naar achteren (5x). Schouders één voor één naar voren draaien en naar achteren (totaal 10x). Schouders omhoog, schouders naar beneden (4x). Hele lichaam aanspannen, het hele lichaam ontspannen (4x). Alles losschudden. Hoofd draaien, rechts en links ( elke kant 2 x). Draaien van het bekken (2x). Draaien van bovenbenen (2x). Je staat dan op één been. Geluiden maken om de stembanden op te warmen. Kloppen op je borstkas en je stem laten resoneren (2x). Smakgeluiden, pssssst, mmmmmmmm, OOOOOOO, AAAAAAAAAA, NGGG. Als je de O en A uitspreekt is de mond ontspannen.  
 
De deelnemers staan in een kring. De docent doet bewegingen en stemoefeningen om het lichaam alert/wakker te maken. Draaien met de schouders, naar voren (5x) en naar achteren (5x). Schouders één voor één naar voren draaien en naar achteren (totaal 10x). Schouders omhoog, schouders naar beneden (4x). Hele lichaam aanspannen, het hele lichaam ontspannen (4x). Alles losschudden. Hoofd draaien, rechts en links ( elke kant 2 x). Draaien van het bekken (2x). Draaien van bovenbenen (2x). Je staat dan op één been. Geluiden maken om de stembanden op te warmen. Kloppen op je borstkas en je stem laten resoneren (2x). Smakgeluiden, pssssst, mmmmmmmm, OOOOOOO, AAAAAAAAAA, NGGG. Als je de O en A uitspreekt is de mond ontspannen.  
 
<br>
 
<br>
Regel 14: Regel 25:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Dynamiek passend bij het onderwerp (Duur ± 15 minuten / de hele groep)</h4>
+
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
''Transformeren in dieren I'' (Duur ± 10 minuten / de hele groep) <br>
+
<h5>Duur ± 15 minuten / de hele groep</h5>
 +
'''''Transformeren in dieren I'''''
 +
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 
De docent transformeert langzaam in een dier en de deelnemers doen dit na. Daarna ga je de rij af en bedenkt iedere deelnemer een dier. De rest van de groep doet het dier na totdat iedereen geweest is (pauw, vogel, kip, aap, olifant, poes, hond, muis en koe).
 
De docent transformeert langzaam in een dier en de deelnemers doen dit na. Daarna ga je de rij af en bedenkt iedere deelnemer een dier. De rest van de groep doet het dier na totdat iedereen geweest is (pauw, vogel, kip, aap, olifant, poes, hond, muis en koe).
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Transformeren in dieren II'' (Duur ± 5 minuten / de hele groep) <br>
+
'''''Transformeren in dieren II'''''
 +
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 
De docent roept verschillende dieren en de deelnemers transformeren in het genoemde dier. De deelnemers denken na hoe zij een dier fysiek kunnen vormgeven, hun creativiteit inleving en motoriek wordt getraind.  
 
De docent roept verschillende dieren en de deelnemers transformeren in het genoemde dier. De deelnemers denken na hoe zij een dier fysiek kunnen vormgeven, hun creativiteit inleving en motoriek wordt getraind.  
 
<br>
 
<br>
Regel 25: Regel 39:
 
''Expressie via lichaamstaal, durf, acceptatie, plezier, aandacht en samenspel''<br>
 
''Expressie via lichaamstaal, durf, acceptatie, plezier, aandacht en samenspel''<br>
  
 
+
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Versie van 17 dec 2019 19:47

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarBV6.jpeg
Schermafbeelding 2019-12-14 om 11.20.18.png

Opmaat - Les 6 Dieren


De ruimte
Duur ± 2 minuten / de hele groep

De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.

Energieke Dynamiek

Duur ± 5 minuten / de hele groep

Losmaken
De deelnemers staan in een kring. De docent doet bewegingen en stemoefeningen om het lichaam alert/wakker te maken. Draaien met de schouders, naar voren (5x) en naar achteren (5x). Schouders één voor één naar voren draaien en naar achteren (totaal 10x). Schouders omhoog, schouders naar beneden (4x). Hele lichaam aanspannen, het hele lichaam ontspannen (4x). Alles losschudden. Hoofd draaien, rechts en links ( elke kant 2 x). Draaien van het bekken (2x). Draaien van bovenbenen (2x). Je staat dan op één been. Geluiden maken om de stembanden op te warmen. Kloppen op je borstkas en je stem laten resoneren (2x). Smakgeluiden, pssssst, mmmmmmmm, OOOOOOO, AAAAAAAAAA, NGGG. Als je de O en A uitspreekt is de mond ontspannen.

Durf, acceptatie en ontspanning/ plezier

Dynamiek passend bij het onderwerp

Duur ± 15 minuten / de hele groep

Transformeren in dieren I

Duur ± 10 minuten / de hele groep

De docent transformeert langzaam in een dier en de deelnemers doen dit na. Daarna ga je de rij af en bedenkt iedere deelnemer een dier. De rest van de groep doet het dier na totdat iedereen geweest is (pauw, vogel, kip, aap, olifant, poes, hond, muis en koe).

Transformeren in dieren II

Duur ± 5 minuten / de hele groep

De docent roept verschillende dieren en de deelnemers transformeren in het genoemde dier. De deelnemers denken na hoe zij een dier fysiek kunnen vormgeven, hun creativiteit inleving en motoriek wordt getraind.

Expressie via lichaamstaal, durf, acceptatie, plezier, aandacht en samenspel