Opmaat BV8: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{BV8}} <h3>Opmaat bij de les 8 Energie</h3> <br> <h5>De ruimte (Duur ± 2 minuten / de hele groep)</h5> De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op...') |
|||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{BV8}} | {{BV8}} | ||
− | <h3>Opmaat | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-2 columns"> | ||
+ | {{Wit}} | ||
+ | </div> | ||
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Opmaat - Les 8 Energie'''</h3> | ||
+ | <br> | ||
+ | <h5>'''De ruimte'''</h5> | ||
+ | <h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5> | ||
+ | De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken. | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Energieke Dynamiek | + | <h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4> |
− | ''5 minuten routine Donna Eden''< | + | <h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5> |
+ | <h5>'''''5 minuten routine Donna Eden'''''</h5> | ||
De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10. | De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10. | ||
<br> | <br> | ||
Regel 14: | Regel 25: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Dynamiek passend bij het onderwerp | + | <h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4> |
− | ''Energie, muziek en beweging''< | + | <h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5> |
+ | <h5>'''''Energie, muziek en beweging'''''</h5> | ||
De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn. | De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
''Bewust worden van ‘energie’, een beeld kunnen vormen bij dit woord en dat de deelnemers hun eigen energie gaan voelen''<br> | ''Bewust worden van ‘energie’, een beeld kunnen vormen bij dit woord en dat de deelnemers hun eigen energie gaan voelen''<br> | ||
− | + | </div> | |
− | + | </div> | |
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 17 dec 2019 19:00
Opmaat - Les 8 Energie
De ruimte
Duur ± 2 minuten / de hele groep
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
Energieke Dynamiek
Duur ± 5 minuten / de hele groep
5 minuten routine Donna Eden
De deelnemers staan in de kring. In een snel tempo tegen de klok in, startend bij de docent, zegt iedereen met één cijfer hoe hij/zij zich voelt op een schaal van 1 tot 10, waarbij 1 voor geen energie en 10 voor maximale energie staat. Daarna volgen de oefeningen. De docent doet elke oefening voor en iedereen volgt maar omdat het de tweede keer is dat deze oefeningen gebruikt worden kan de docent er voor kiezen de deelnemers te laten leiden. Na de dynamiek stelt de docent dezelfde vraag opnieuw, dit keer met de klok mee, hoe iedereen zich voelt op een schaal van 1 tot 10.
Bewustzijn over je lichaam en ontspanning/ plezier
Dynamiek passend bij het onderwerp
Duur ± 10 minuten / de hele groep
Energie, muziek en beweging
De docent heeft vier soorten muziek meegenomen (bijvoorbeeld klassiek, hardrock, pop en Afrikaanse muziek). De deelnemers gaan op alle muzieksoorten bewegen en geven daarna aan van welke muzieksoort zij het meeste energie hebben gekregen. Om vrij te bewegen op muziek heb je een gevoel voor ritme nodig, lef, creativiteit en fysiek bewustzijn.
Bewust worden van ‘energie’, een beeld kunnen vormen bij dit woord en dat de deelnemers hun eigen energie gaan voelen