Opmaat BV12: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{BV12}} <h3>Opmaat bij de les 12 Gezien worden</h3> <br> <h5>De ruimte (Duur ± 2 minuten / de hele groep)</h5> De stoelen staan in een kring. Iedereen...') |
|||
Regel 2: | Regel 2: | ||
{{BV12}} | {{BV12}} | ||
− | <h3>Opmaat | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-2 columns"> | ||
+ | {{Wit}} | ||
+ | </div> | ||
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Opmaat - Les 12 Gezien worden'''</h3> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>De ruimte | + | <h5>'''De ruimte'''</h5> |
+ | <h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5> | ||
+ | De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Energieke Dynamiek | + | <br> |
− | ''Modeling''< | + | <h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4> |
+ | <h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5> | ||
+ | <h5>'''''Modeling'''''</h5> | ||
De docent doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, | De docent doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, | ||
x-benen etc.). | x-benen etc.). | ||
Regel 16: | Regel 27: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Dynamiek passend bij het onderwerp | + | <h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4> |
− | ''Modeshow''< | + | <h5>Duur ± 15-20 minuten / de hele groep</h5> |
+ | <h5>'''''Modeshow'''''</h5> | ||
De groep in tweeën delen. Groep 1 is eerst publiek en groep 2 loopt de modeshow. Daarna wisselen. De docent zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de energiedynamiek van les 12. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inner city mama’ of Right Said Fred: ‘I’m too sexy’. Dit is een voorbereiding op een modeshow. | De groep in tweeën delen. Groep 1 is eerst publiek en groep 2 loopt de modeshow. Daarna wisselen. De docent zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de energiedynamiek van les 12. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inner city mama’ of Right Said Fred: ‘I’m too sexy’. Dit is een voorbereiding op een modeshow. | ||
<br> | <br> | ||
Regel 28: | Regel 40: | ||
<br> | <br> | ||
''Het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef''<br> | ''Het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef''<br> | ||
− | + | </div> | |
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 17 dec 2019 19:17
Opmaat - Les 12 Gezien worden
De ruimte
Duur ± 2 minuten / de hele groep
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
Energieke Dynamiek
Duur ± 5 minuten / de hele groep
Modeling
De docent doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam,
x-benen etc.).
Om de beurt gaat een deelnemer op een andere manier naar het midden toelopen en de rest van de groep doet hem na.
Deze dynamiek gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen
Dynamiek passend bij het onderwerp
Duur ± 15-20 minuten / de hele groep
Modeshow
De groep in tweeën delen. Groep 1 is eerst publiek en groep 2 loopt de modeshow. Daarna wisselen. De docent zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de energiedynamiek van les 12. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inner city mama’ of Right Said Fred: ‘I’m too sexy’. Dit is een voorbereiding op een modeshow.
De stoelen worden in twee rijen neergezet en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij/zij staan in een freeze en wordt er een foto gemaakt voor in het boekje.
De helft van de groep gaat beginnen. De begeleider heeft 10 verschillende hoeden meegenomen. Na ongeveer 4 minuten wisselen de groepen. Elke groep komt aan de beurt en nadat zij geweest zijn krijgen zij applaus.
Het stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef