Presenteren G: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Gelukszoekers}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein e...') |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Gelukszoekers}} | {{Drieluik Gelukszoekers}} | ||
− | <h3>Tussentijds presenteren</h3> | + | |
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-3 columns"> | ||
+ | {{Wit}} | ||
+ | </div> | ||
+ | <div class="row"> | ||
+ | <div class="small-6 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4> Presenteren van de toneelscènes | + | <h4> '''Presenteren van de toneelscènes'''</h4> |
+ | <h5>Duur ± 30-40 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep - teams</h5> | ||
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren. | De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten | * De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten | ||
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht. | * De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht. | ||
Regel 16: | Regel 26: | ||
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | * De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Afsluiten</h5> | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Versie van 17 dec 2019 22:54
Tussentijds presenteren
Waar gelukszoekers jou zoeken
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Presenteren van de toneelscènes
Duur ± 30-40 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep - teams
De deelnemers hebben toneelscènes geschreven in teams. Ze hebben alles voorbereid en gaan nu de sketches presenteren.
Voorbereiden
- De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
- De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
Afsluiten
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.