I Egan - Imagination: verschil tussen versies
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Kieran Egan is geboren in 1942 in Ierland. Hij heeft veel onderzoek gedaan en inspirerende boeken geschreven. Tijdens het ontwikkelen van Laat Je Zien bleek meer en...') |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | Kieran Egan is geboren in 1942 in Ierland. Hij heeft veel onderzoek gedaan en inspirerende boeken geschreven. Tijdens het ontwikkelen van Laat Je Zien bleek meer en meer dat de structuur van werken en het gebruik van de verschillende werkvormen relatie hebben met de theorie en praktische lesvoorstellen uit het werk van Egan. | + | [https://en.wikipedia.org/wiki/Kieran_Egan_(philosopher) Kieran Egan] is professor onderwijs filosofie en geboren in 1942 in Ierland. Hij heeft veel onderzoek gedaan en inspirerende boeken geschreven. Tijdens het ontwikkelen van Laat Je Zien bleek meer en meer dat de structuur van werken en het gebruik van de verschillende werkvormen relatie hebben met de theorie en praktische lesvoorstellen uit het werk van Egan. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> |
Versie van 6 jan 2020 10:49
Kieran Egan is professor onderwijs filosofie en geboren in 1942 in Ierland. Hij heeft veel onderzoek gedaan en inspirerende boeken geschreven. Tijdens het ontwikkelen van Laat Je Zien bleek meer en meer dat de structuur van werken en het gebruik van de verschillende werkvormen relatie hebben met de theorie en praktische lesvoorstellen uit het werk van Egan.
In zijn boek An Imaginative Approach to Teaching in hoofdstuk 1 spreekt Egan over een gereedschapskist voor leren. In deze gereedschapskist zitten verhaal, metafoor, binaire tegenstellingen, rijm/ritme en patronen, grappen en humor,
Egan, K. (2003), Start with what the student knows or with what the student can imagine? Phi Delta Kappan, 84(6), 443-445 Egan, K. (2005), An imaginative approach to teaching. San Francisco: Jossey-Bass / A Wiley Imprint