I Energy Medicine: verschil tussen versies
Regel 6: | Regel 6: | ||
<h3>'''Energieke dynamieken en welzijn'''</h3> | <h3>'''Energieke dynamieken en welzijn'''</h3> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | Inmiddels is het belang van bewegen ontegenzeggelijk. Eric Scherder en Margreet Stistkoorn hebben dit in verschillende publicaties onderbouwd vanuit het onderzoeksterrein van de cognitieve psychologie. Maar ook onderwijskundig is er steeds meer onderzoek dat de positieve bijdrage van bewegen op leren onderschrijft. | |
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | Effecten van sport en bewegen op leerprestaties kinderen, 15 januari 2016, Hiske Blom | ||
+ | https://www.allesoversport.nl/artikel/effecten-van-sport-en-bewegen-op-leerprestaties-kinderen/ | ||
+ | |||
+ | Betere resultaten door beweging in de klas, 3 april 2019 | ||
+ | ANNE VAN GASTEL-FIRET | ||
+ | https://www.onderwijsvanmorgen.nl/betere-resultaten-beweging-klas/ | ||
+ | |||
+ | https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/the_movable_class_-_kevin_mccaughey.pdf |
Versie van 28 mrt 2020 17:55
Energieke dynamieken en welzijn
Inmiddels is het belang van bewegen ontegenzeggelijk. Eric Scherder en Margreet Stistkoorn hebben dit in verschillende publicaties onderbouwd vanuit het onderzoeksterrein van de cognitieve psychologie. Maar ook onderwijskundig is er steeds meer onderzoek dat de positieve bijdrage van bewegen op leren onderschrijft.
Effecten van sport en bewegen op leerprestaties kinderen, 15 januari 2016, Hiske Blom
https://www.allesoversport.nl/artikel/effecten-van-sport-en-bewegen-op-leerprestaties-kinderen/
Betere resultaten door beweging in de klas, 3 april 2019 ANNE VAN GASTEL-FIRET https://www.onderwijsvanmorgen.nl/betere-resultaten-beweging-klas/
https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/the_movable_class_-_kevin_mccaughey.pdf